مصاحبه اختصاصی ایرنا

آذری جهرمی: ایران به دنبال كسب سهم مناسب از بازارفناوری اطلاعات منطقه است

آذری جهرمی: ایران به دنبال كسب سهم مناسب از بازارفناوری اطلاعات منطقه است مسكن گزین: باكو - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان كرد كه دولت با حمایت از كارآفرینان بدنبال كسب سهم مناسبی از بازار حوزه ICT ( ا رتباطات و فناوری اطلاعات )در منطقه، بویژه بازار كشورهای اكو است.


محمد جواد آذری جهرمی، روز یكشنبه هنگام ورود به باكو جهت شركت در دومین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات كشورهای عضو اكو به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه ورود به بازار كشورهای منطقه، از برقراری ارتباط و حضور در نمایشگاه ها، اجلاس ها و نشست های مشترك می گذرد و اجلاس اكو فرصت خوبی برای این منظور است.
وی در مورد اهمیت دومین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات كشورهای عضو سازمان همكاری اقتصادی اكو، تصریح كرد: هدف از برگزاری این اجلاس توسعه همكاری ها است و در جریان برگزاری آن، یك سند همكاری مشترك بین كشورهای عضو اكو در حوزه توسعه فناوری اطلاعات با سه محور آموزش الكترونیك، كشاورزی الكترونیك و تجارت الكترونیك بررسی و تصویب خواهد شد.
آذری جهرمی اضافه كرد: در حاشیه این اجلاس با وزیران ارتباطات جمهوری آذربایجان و روسیه دیدار و مروری بر توسعه ارتباطات دو جانبه خواهیم داشت.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه باكو تل كه در حاشیه این اجلاس، اضافه كرد: برای اولین بار وزارت ارتباطات از كسب و كا رهای نوپای ایرانی حمایت كرده و 9 استارت آپ موفق و فعال كشورمان در حوزه كسب و كارهای نوپا در این نمایشگاه حضور دارند.
وزیر ارتباطات و فناوری كشورمان ابراز امیدواری كرد كه صاحبان كسب و كارهای ایرانی با تعاملی كه دارند، فعالیت خویش را از بازار داخلی به بازار منطقه ای توسعه بدهند و سهم مناسبی از بازار منطقه را كسب كنند.
دومین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات كشورهای عضو اكو در دو سطح كارشناسان و وزیران به مدت دو روز - 13 و 14 آذر ماه - در باكو برگزار می گردد.
هیات های كارشناسی از 10 كشور عضو اكو دیروزگردهم آمده اند تا مقدمات نشست امروز را كه با حضور وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می گردد را فراهم كنند.
همزمان با برگزاری این اجلاس نمایشگاه عرضه توانمندهای كشورهای عضو در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با حضور الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان افتتاح خواهد شد.
نخستین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات كشورهای عضو اكو در سال 2012 در تهران برگزار شده بود.
كشورهای عضو سازمان همكاری اقتصادی اكو شامل 10 كشور ایران، جمهوری آذربایجان، تركیه، افغانستان، پاكستان، تاجیكستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبكستان و تركمنستان است.
آساق ** 337** 1579** مرضیه فاتحی**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده


1396/09/14
13:40:31
5.0 / 5
4777
تگهای خبر: توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک