مقام مسئول خبر داد؛

فروش عرصه مسكن مهر با تخفیف ویژه به مالكان، آغاز ساخت متروی پردیس

فروش عرصه مسكن مهر با تخفیف ویژه به مالكان، آغاز ساخت متروی پردیس مسكن گزین: مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پردیس از فروش عرصه های مسكن مهر این شهر به مالكان و هزینه كرد درآمد آن برای آبادانی این شهر اطلاع داد.



به گزارش مسكن گزین به نقل از مهر، سعید غفوری در نشست خبری تشریح برنامه های شركت عمران شهر جدید پردیس اظهار داشت: هیئت دولت با تخصیص ۶۳ میلیارد تومان برای تكمیل مسكن مهر واحدهای سراسر كشور و هم تخصیص دو مرحله منابع ۵۰ میلیارد تومانی به تكمیل مسكن مهر شهر جدید پردیس از محل اوراق اسناد خزانه اسلامی موافقت كرده است كه مقرر است این منابع در اختیار پیمانكاران برای تكمیل واحدهای باقیمانده شهر جدید پردیس و هم انشعابات زیربنایی و روبنایی مسكن مهر قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینكه سیاست شهر جدید پردیس از توسعه فازها به توسعه محله محوری در دو سال اخیر تغییر كرده است، اضافه كرد: به دنبال اجرای این سیاست، محله های سبلان، سهند، دنا و تفتان در فاز ۸ پردیس شكل گرفت كه توسعه این محله ها نشان داد این سیاست موفق بوده است.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پردیس افزود: تمام هزینه كردهای شركت عمران جدید پردیس را برای نهادهای نظارتی شامل سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، شركت عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی به صورت شفاف عرضه كرده ایم.
وی در مورد تأمین مالی اجرای پروژه های مسكن مهر پردیس اظهار داشت: مقرر است از محل تهاتر اراضی این شركت با پیمانكاران، ساخت پروژه های مسكن مهر ادامه یابد.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پردیس اظهار داشت: ۲۳۳۳ واحد مسكن مهر آماده تحویل داریم كه بیش از ۲۷۰۰ واحد دیگر هم بزودی آماده تحویل می گردد و مقرر است در اواخر شهریور ماه امسال بیش از ۵ هزار واحد را افتتاح رسمی نماییم. برخی بلوك ها مشكلاتی از قبیل كمبود بوستر پمپ آب، تابلو برق و موتور آسانسور را دارند كه در حال تهیه این اقلام هستیم تا در زمان افتتاح رسمی واحدها تكمیل شده باشد. همینطور دستگاه های خدمات رسان هم تا هفته های آینده انشعابات خویش را به واحدها تحویل داده و منابع مالی محوطه سازی فازهای مسكن مهر پردیس هم تأمین خواهد شد.
به گفته مدیر عامل شركت عمران شهر جدید پردیس در فاز ۸ مسكن مهر این شهر سه باب مدرسه و دو مركز محله آماده افتتاح است.
وی خاطرنشان كرد: هفته گذشته به معاون عمرانی استاندار تهران اعلام كردم مسكن مهر بخشی از فازهای ۸، ۹ و ۱۱ آماده تحویل است اما مشكل انشعابات داریم و دستگاه های خدمات رسان باید انشعابات را به این واحدها برسانند.
غفوری در پاسخ به پرسشی در مورد میزان منابع مالی برای تأمین مسكن مهر پردیس تصریح كرد: برپایه برآورد قیمتی سال ۹۶، دو هزار و ۵۸۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است اما این رقم هم اكنون به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است تا پرونده مسكن مهر بسته شود.
این مقام مسئول خاطرنشان كرد: از محل بازگشت اقساط مسكن مهر درخواست وام هزار میلیارد تومانی از بانك عامل بخش مسكن كرده ایم و به مدیرعامل این بانك اعلام كردیم شركت عمران شهر جدید پردیس حاضر است كلیه وثایق ملكی لازم را برای دریافت این تسهیلات عرضه دهیم.
غفوری در مورد فروش عرصه مسكن مهر پردیس به مالكان این واحدها كه تحویل شده است، اظهار داشت: مقرر است عرصه های مساكن مهر را به مالكان به فروش برسانیم كه برای آغاز از محله سبلان فاز ۸ فروش عرصه در نظر گرفته شده است.
وی اضافه كرد: شرایط ویژه فروش عرصه ها در ابتدا به صورت تعیین تنها ۳۰ درصد از رقم در نظر گرفته شده برای هر متر مربع كه با استفاده از مزایده به فروش می رسانیم تعیین شده بود. از آنجایی كه هر متر را برای مزایده یك میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام نموده ایم با حذف ۷۰ درصد این رقم، مبلغ اولیه ۳۸۰ هزار تومان تعیین شد كه مجددا به این رقم ۴۰ درصد دیگر هم تخفیف خورد و مقرر است مبلغ نهایی به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اقساط به مالكان به فروش برسد. درآمد حاصله برای آبادانی محلات مسكن مهر تخصیص خواهد یافت.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پردیس با تاكید بر اینكه هیچگونه افزایش قیمتی برای متقاضیان مسكن مهر پردیس نخواهیم داشت به ساخت قطار برقی بین شهری تهران – پردیس اشاره و خاطرنشان كرد: مقرر است بزودی بعد از موافقت شورای عالی ترافیك استان و تخصیص ردیف بودجه از جانب شورای عالی استان تهران، ساخت این قطار برقی به طول ۲۴.۵ كیلومتر از انتهای خط دو متروی تهران تا انتهای شهر جدید پردیس در مرز بومهن آغاز شود. رقم مورد نیاز برای احداث این قطار برقی كه ۱۰ كیلومتر تونل در آن تعبیه شده است، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شامل تملك اراضی، احداث خطوط و خرید ناوگان برآورد شده است.

1397/05/23
14:00:44
5.0 / 5
4593
تگهای خبر: بانك , توسعه , خدمات , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک