راهكاری برای واگذاری مسكن مهر

راهكاری برای واگذاری مسكن مهر به گزارش مسكن گزین، به نقل از تسنیم قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه مشتری برای مسكن مهر خیلی كم است و چندان از آن استقبال نشده است، اظهار داشت به دنبال راهكار برای واگذاری مسكن مهر فاقد متقاضی می باشیم.


احد اصغری مهرآبادی اظهار داشت: پروژه‌های  مسكن مهری كه امروز در استان البرز افتتاح شد دارای خدمات زیربنایی است و محوطه سازی آن كامل شده و هیچ مشكلی ندارد.
 
وی با بیان اینكه امیدواریم كه این پروژه‌ها هرچه سریعتر تحویل متقاضیان مسكن شود، افزود: در استان البرز حدود 93 هزار واحد مسكن مهر جانمایی شده كه تعداد واحد‌های باقی مانده كه در مراحل مختلف ساخت است حدود 27 هزار واحد است.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه در شهرهای بالای 25 هزار نفر متولی راه و شهرسازی است، بیان كرد: در شهرهای پایین 25 هزار نفر جمعیت، بنیاد مسكن متولی است و ما انتظار داریم كه شهرهای بالای 25 هزار نفر و پایین تر از 25 هزار تا پایان سال به اتمام برسد و این موضوع دستور رئیس جمهور است.
 
مهرآبادی با بیان اینكه در مورد شهر جدید هشتگرد و رفع مشكلات آن هم برنامه‌هایی داریم كه در حضور استاندار به آن می‌پردازیم، عنوان كرد: در بازدیدی كه هفته گذشته داشتم از استاندار البرز خواهش كردم كه جلسه‌ای برای حل مشكلات این شهر گذاشته و روند ساخت‌و ساز در شهر جدید هشتگرد افزایش یابد.
 
وی با بیان اینكه در سطح كشور از مجموع 2 میلیون و دویست هزار واحد از ابتدای شروع مسكن مهر با بانك‌های عامل قرار داد بسته شده و تا امروز بالغ بر یك میلیون و 960 هزار واحد به اتمام رسیده است، گفت: بدون احتساب واحدهایی كه فاقد متقاضی است و یا پرونده‌های آن‌ها در دادگاه است حدود 90 هزار واحد باقی مانده كه تلاش می‌كنیم كه كار ساخت آن به اتمام برسد ولی موضوع تحویل این واحد‌ها منوط به همكاری دیگر دستگاه‌های  ذیربط است كه امیدواریم این دستگاه‌ها پا به پای ما بتوانند به طور جدی و مضاعف تلاششان را افزایش دهند.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال كه تدبیر دولت و سیاست وزارت خانه در مورد مشكلاتی كه در مورد كمبودها در مسكن مهر وجود دارد، چیست، عنوان كرد: ما كلا بر اساس سیاست راه و شهرسازی مخالف واگذاری واحد قبل از تكمیل هستیم و واحد به تنهایی قابل استفاده نیست و باید خدمات زیربنایی از جمله آب، برق و گاز و‌ مشكل فاضلاب و آماده‌سازی معابر در آن انجام شود.
 
وی با بیان اینكه متاسفانه درگذشته كم‌لطفی‌هایی انجام شد كه واحد‌ها تحویل مردم شده و مردم هم نباید تحویل می‌گرفتند ولی مردم خیلی‌ها با توجه به فشارها و اینكه مستاجر بودند، آمدند، ادامه داد: زمان لازم برای رفع مشكلات مسكن مهر در استان البرز توسط مدیركل راه و شهرسازی تعیین و به ما اطلاع داده می‌شود. حتما برای رفع مشكلات مسكن مهر در استان البرز زمان‌بندی انجام می‌شود.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشكلات موجود در مورد برخی وظایف مربوط به دستگاه‌های دیگر عنوان كرد: بر اساس نامه‌ای كه وزیر راه و شهرسازی نوشته و معاون اول رئیس‌جمهور هم دستور دادند، پیشنهاد دادیم كه كارگروهی به ویژه در شهرهای جدید  تشكیل شود و منتظر هستیم كه این مسایل و مشكلات در كارگروهی كه همه اعضای ذیربط در آن حضور دارند مطرح شود و سعی ما این است كه این جلسات مستمر باشد.
 
وی در پاسخ به این سوال كه برنامه راه و شهرسازی برای واگذاری واحد‌های فاقد متقاضی چیست، گفت: دو بار از دولت در مورد ایجاد انگیزه برای خریداران مصوبه گرفتیم و بار اول همه  چهار شرط لازم برداشته شد و دولت به ما اجازه داد كه این واحدها به هركس كه متقاضی این واحد‌ها است بفروشیم تا پول دولت برگردد و ما تلاش می‌كنیم كه این پروژه‌ها را واگذار كنیم.
 
مهرآبادی با بیان اینكه مشتری برای مسكن مهر خیلی كم است و چندان از آن استقبال نشده است، گفت: به دنبال راهكار برای واگذاری مسكن مهر فاقد متقاضی هستیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در مورد راهكار دولت برای رفع مهمترین مشكل شهر جدید هشتگرد و واحدهای مسكن مهر در این شهرك بیان كرد: بیشترین مشكل ما در شهر جدید هشتگرد مشكل آب بود و خوشبختانه مشكل آب آنجا را حل كردیم و تا پایان شهریور هم آب مسكن مهر شهر جدید هشتگرد وصل می‌شود.
 
مهرآبادی با بیان اینكه تاكنون مشكلاتی در زمینه آب وجود داشت و وزارت نیرو اعلام می‌كرد كه این آب متعلق به جای دیگر است كه نمی‌شود به اینجا داد، تصریح كرد: خوشبختانه بعد از تلاش‌های فراوان این موضوع حل شده و عمده‌ترین مشكل آنجا كه آب بود حل شد.
 
وی با بیان اینكه افزایش وام كمك زیادی به ساخت و ساز كرده و روند سیر صعودی به خود گرفته است، عنوان كرد: اصلی ترین مسائل ما در اغلب شهرها خدمات زیربنایی و روبنایی است.
1396/06/12
13:31:29
5.0 / 5
5847
تگهای خبر: مسكن مهر , مسكن , وزارت مسكن و توسعه شهری , وزارت راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک