اولین کشتی تجاری چین بعد از محدودیت های دریایی در چابهار پهلو گرفت

اولین کشتی تجاری چین بعد از محدودیت های دریایی در چابهار پهلو گرفت مسکن گزین: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از ورود اولین کشتی حامل کالاهای تجار و کنشگران اقتصادی منطقه آزاد چابهار از کشور چین روز جمعه بعد از پایان محدودیت های ناشی از محاصره دریایی آگاهی داد.



به گزارش مسکن گزین به نقل از شورایعالی مناطق آزاد، محمد سعید اربابی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از ورود اولین کشتی حامل کالاهای تجار و کنشگران اقتصادی منطقه آزاد چابهار از کشور چین روز جمعه (۲۹ خرداد) بعد از پایان محدودیت های ناشی از محاصره دریایی آگاهی داد و اظهار داشت: این رخداد نقطه عطفی در بازگشت اقتدار اقتصادی کشور و احیای مسیرهای تجارت بین المللی بشمار می رود.


وی اضافه کرد: این کشتی با ۴۰۹ کانتینر کالا در بندر شهید کلانتری چابهار پهلو گرفته است. محموله این کشتی شامل انواع لوازم جانبی خودرو های سبک و سنگین، لوازم خانگی همچون کولر پنجره ای و اسپیلت، یخچال و ماشین لباسشویی، لوازم بهداشتی، تجهیزات و لوازم دستگاههای حفاری، ماشین آلات، مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت نساجی، لوله و اتصالات فولادی، پنل های خورشیدی، کفش ایمنی، تخته سه لایه، کاغذ و پارچه است.


اربابی ضمن اشاره به پهلوگیری این کشتی در بندر راهبردی چابهار اظهار نمود: ورود اولین کشتی تجاری از چین بعد از عبور از شرایط دشوار جنگ و محدودیت های دریایی تحمیل شده از طرف دشمن آمریکایی، نشانه روشنی از پایداری اقتصاد ملی، اعتماد شرکای تجاری و جایگاه ویژه چابهار در معادلات اقتصادی منطقه است.


وی اضافه کرد: در طول دوره تنش و بحران، کنشگران اقتصادی، تجار و سرمایه گذاران منطقه آزاد چابهار با وجود تمامی فشارها و محدودیت ها، ارتباطات تجاری خویش را حفظ کردند و امروز شاهد به ثمر نشستن این مقاومت اقتصادی و بازگشت تدریجی جریان پایدار تجارت دریایی هستیم.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر نقش راهبردی چابهار بعنوان تنها بندر و منطقه آزاد اقیانوسی کشور خاطرنشان کرد: چابهار در دوران پساجنگ و محاصره دریایی می تواند به مهم ترین دروازه تجارت ایران با کشورهای حاشیه اقیانوس هند بخصوص در شرق آفریقا و شرق و جنوب شرق آسیا، کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای مرکزی و بازارهای بین المللی تبدیل گردد. ظرفیتهای منحصربه فرد بندری، لجستیکی و ترانزیتی این منطقه، فرصت کم نظیری را برای جهش اقتصادی کشور فراهم نموده است.


اربابی در تشریح برنامه های سازمان منطقه آزاد چابهار برای رونق تجارت دریایی در دوران پساجنگ و محاصره دریایی اظهار داشت: توسعه خطوط منظم کشتیرانی بین چابهار و بنادر مهم چین، هند و کشورهای منطقه، افزایش ظرفیت انبارداری و لجستیک، تسهیل فرآیندهای گمرکی و ترخیص کالا، پشتیبانی از سرمایه گذاری در صنایع دریامحور و ایجاد مشوق های جدید برای تجار و صاحبان کالا از مهم ترین برنامه های پیش روی سازمان است.


وی در انتها از شروع مذاکرات با شرکتهای بین المللی حمل و نقل دریایی و اپراتورهای لجستیکی آگاهی داد و اشاره کرد: هدف ما تبدیل چابهار به هاب تجارت دریایی و مرکز توزیع کالا در سواحل راهبردی مکران در شمال اقیانوس هند است. در این راه، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و گسترش زیرساخت های هوشمند لجستیکی و بندری با جدیت دنبال خواهد شد.



منبع:

1405/03/31
11:35:57
0.0 / 5
23
تگهای خبر: تجاری , توسعه , حفاری , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
کامنتهای کاربران مسکن گزین در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
مسکن گزین - MaskanGozin
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک

مسکن گزین: خانه رویایی شما اینجاست! با مسکن گزین، ملک مناسب خویش را سریع تر پیدا کنید