یك مقام مسئول خبر داد:

افتتاح دومین صندوق زمین وساختمان، تضمین ۵ ساله كیفیت پروژه

افتتاح دومین صندوق زمین وساختمان، تضمین ۵ ساله كیفیت پروژه مسكن گزین: یك مقام مسئول افتتاح به موقع پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون اراك و هزینه كرد بر مبنای برآوردهای صورت گرفته را دو شاخصه مهم این پروژه دانست.



به گزارش مسكن گزین به نقل از بانك عامل بخش مسكن، محمدرضا امینی در مراسم رونمایی از پروژه مجتمع مسكونی ۱۴۴ واحدی نارون اظهار داشت: این پروژه در زمان مورد پیش بینی و همینطور منطبق بر هزینه برآورد شده امروز به بهره برداری رسید تا نرخ بازدهی پیش بینی شده تحقق یابد.
وی با تاكید بر اینكه پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون در زمان ركود تعریف شد كه زمان مناسبی برای احداث پروژه بود، اضافه كرد: مشكلی كه در بیشتر پروژه های ساختمانی وجود دارد، انحراف در زمان اجرا و هزینه پیش بینی شده است كه می تواند بازدهی پروژه را كم كند.
این مقام مسئول تصریح كرد: در فرایند اجرای این پروژه هم افزایی خوبی بین بازار سرمایه، مالك، سازنده و بانك شكل گرفت تا پروژه یك هفته زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برسد تا ثابت نماییم صندوق های زمین و ساختمان می توانند به توسعه صنعت و استفاده بیشتر از بازار سرمایه اثرگذار باشد.
امینی با یادآوری اینكه ۹۱ واحد از مجموع پروژه ۱۴۴ واحدی صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون به فروش رسیده است، نرخ بازدهی این پروژه برای سرمایه گذاران را ۱۷ درصد عنوان نمود و اظهار داشت: همینطور ۲۶ درصد نرخ بازدهی پروژه بر مبنای ارقام دفتری است كه پیش بینی می نماییم با فروش مابقی واحدها نرخ بازدهی پروزه به ۱۸ درصد برسد.
وی قیمت هر یونیت سرمایه گذاری این صندوق در زمان پذیره نویسی در فرابورس را ۱۰۰۰ تومان عنوان نمود و اظهار داشت: اخرین نرخ هر یونیت صندوق به ۱۳۳۸ تومان رسید كه رشد ۳۸ درصدی داشته است.
وی با اشاره به تضمین ۵ سال كیفیت پروژه نارون برای اولین بار در ایران ادامه داد: توسعه استفاده از ظرفیت صندوق های زمین و ساختمان و از محل سرمایه های عمومی از اهداف كلان برای سایر پروژه های ساختمانی است كه با عنایت به تعاملات انجام شده و تجارب به دست آمده در صندوق نارون، پیگیری می گردد.
امینی با تاكید بر اینكه از ظرفیت های بازار سرمایه در قالب پروژه های بزرگتر استفاده خواهیم كرد، درباره پروژه صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان شهر ری اظهار داشت: این پروژه در ۲۳۴ واحد و با اعتبار اولیه ۴۲ میلیارد تومان اجرا شد؛ همینطور پروژه نرگس رشدیه تبریز در ۹۶ واحد در تبریز به سرعت در حال اجراست كه بزودی افتتاح می گردد. حجم سرمایه گذاری در این پروژه ۳۵ میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی كرده ایم اگر بتوانیم حداقل سالیانه هزار واحد را با استفاده از مكانیزم صندوق های زمین و ساختمان تامین مالی نماییم.
امینی اضافه كرد: با عنایت به تمركز دولت بر نوسازی بافت فرسوده، برنامه ریزی كرده ایم تا بخشی از پروژه های قابل اجرا در بافت فرسوده را با استفاده از همین مكانیزم اجرا نماییم كه در این راستا احداث ۵۰۰ واحد از پروژه ۱۵۰۰ واحدی سپیدار تبریز با استفاده از ظرفیت صندوق زمین و ساختمان هدفگذاری و اجرایی شده است.
امینی ادامه داد: بروكراسی اداری در تاسیس و دریافت مجوز فعالیت صندوق های زمین و ساختمان هزینه های زیادی را به سازندگان تحمیل می كند كه این بروكراسی را باید با تعامل با سازمان بورس رفع نماییم تا زمان دریافت مجوز و راه اندازی صندوق ها به حداقل برسد.

1397/04/01
13:27:14
5.0 / 5
4911
تگهای خبر: بافت فرسوده , بانك , بهره برداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک