در فرابورس؛

پذیرش چهار نماد جدید اسناد خزانه اسلامی

پذیرش چهار نماد جدید اسناد خزانه اسلامی به گزارش مسكن گزین اسناد جدید خزانه اسلامی با نمادهای اخزا۶۲۱، اخزا۶۲۲، اخزا۶۲۳ و اخزا۶۲۴ به ارزش نزدیك به ۴۳ هزار میلیارد ریال از ۱۷ خرداد در فرابورس ایران پذیرش شدند.



به گزارش مسكن گزین به نقل از فرابورس ایران، در اجرای مفاد بند (ب) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ كل كشور و همینطور آیین نامه های اجرایی مربوطه، مصوب ۹۶.۳.۱۶ هیأت وزیران به استناد مجوز شماره ۱۲۱.۵۷۳۸۱ مورخ ۱۳۹۷.۳.۷ سازمان بورس و اوراق بهادار، اوراق یاد شده در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیرش شده است. بر این اساس وزارت امور اقتصاد به نمایندگی از دولت ۴ سری اسناد خزانه اسلامی را به ارزش نزدیك به ۴۳ هزار میلیارد ریال منتشر نموده كه هفتم خردادماه در فرابورس ایران پذیرش شدند.
در میان این اوراق تنها سررسید «اخزا۶۲۱» كه مدت آن پنج ماهه است در سال ۹۷ خواهد بود. بدین ترتیب این اوراق كه به تعداد ۵ میلیون ورقه به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال در اواخر اسفندماه ۹۶ منتشر گردید در ۲۲ مردادماه سال جاری سررسید می گردد.
تعداد كل اوراق «اخزا۶۲۲» هم ۱۰ میلیون ورقه به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال است كه در اواخر اسفندماه ۹۶ انتشار یافته اما مدت آن هفده ماهه است و بدین ترتیب در روز بیست وسوم مردادماه سال ۹۸ یعنی یك سال پس از «اخزا۶۲۱» سررسید خواهد شد.
در مرداد و شهریورماه سال ۹۹ هم شاهد سررسید شدن دو سری اسناد خزانه اسلامی یعنی اخزا ۶۲۳ و ۶۲۴ خواهیم بود. اوراق «اخزا۶۲۳» به تعداد ۱۵ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۴۳۳ ورقه انتشار یافته كه ارزش ۱۵ هزار و ۲۴۶ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریالی را به ثبت رسانده است. مدت این اوراق كه در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ انتشار یافته بیست ونه ماهه است و در ۲۸ مردادماه سال ۹۹ سررسید خواهد شد.
نماد «اخزا ۶۲۴» هم در مجموع به ارزش ۱۲ هزار و ۷۵۳ میلیون و ۵۶۷ در اواخر شهریورماه سال ۹۹ سررسید خواهد شد.
مبلغ اسمی تمامی این اوراق كه به منظور تسویه بدهی های بند (ب) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ انتشار یافته است، یك میلیون ریال بوده و عامل پرداخت در سررسید هم شركت سپرده گذاری مركزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.
 

1397/03/19
21:28:01
5.0 / 5
4914
تگهای خبر: اسناد , آیین نامه , اوراق , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک