كنسرسیوم ایران - چین در طرحهای عمرانی چهارمحال و بختیاری مشاركت می كند

كنسرسیوم ایران - چین در طرحهای عمرانی چهارمحال و بختیاری مشاركت می كند مسكن گزین: شهركرد- كنسرسیوم بین المللی اقتصادی صنعتی ایران - چین در طرح های بزرگ عمرانی استان چهارمحال و بختیاری مشاركت می كند.


به گزارش مسكن گزین به نقل از ایرنا، در نشست روز پنجشنبه رییس كنسرسیوم بین المللی اقتصادی صنعتی ایران - چین، معاون بازاریابی شركت كیسون (شركت ایرانی مجری در اجرای پروژه های بزرگ داخلی و خارجی) و مسئولان این استان، بر اجرای طرح راه آهن خوزستان - چهارمحال و بختیاری - اصفهان، ساخت تصفیه خانه فاضلاب و شبكه گذاری آب برای 8 شهر سودجان، سورشجان، بن، سفید دشت، اردل و چلگرد، آلونی و ناغان، طرح های انتقال آب بن - بروجن، سد ونك و آبرسانی به شهر باباحیدر و اجرای طرح های پتروشیمی با مشاركت این شركت اعلام آمادگی شد.
رئیس كنسرسیوم بین المللی اقتصادی صنعتی ایران - چین در این نشست اظهار نمود: این كنسرسوم با فعالیت و همكاری 15 شركت زیر مجموعه ایرانی و 17شركت چینی تابحال توانسته عنوان كارآفرین برتر دنیا و كشور را از آن خود كند.
دانش راهداری اضافه كرد: در این كنسرسیوم سعی شده تا نقاط ضعف و قوت دولت و بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی، راه و شهرسازی بررسی و تدوین شود.
وی همینطور از اعلام آمادگی كنسرسیوم بین المللی اقتصادی صنعتی ایران - چین و همكاری شركت كیسون برای مشاركت در اجرای طرح های اولویت دار ملی استان بصورت فاینانس اطلاع داد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز، راه آهن خوزستان -چهارمحال و بختیاری - اصفهان را از طرح های مهم استان و نیازمند جلب مشاركت بخش خصوصی عنوان نمود و اضافه كرد: این راه آهن بصورت 2خط برقی به طول 534 كیلومتر اجرا می گردد.
ملك محمد قربانپور ادامه داد: راه آهن چهارمحال و بختیاری در ردیف 15 طرح اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است و شمال كشور را به جنوب متصل كرده و مسیر ریلی دورود - اصفهان - خوزستان را تا 400 كیلومتر كوتاه تر می كند.
وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را پنج میلیارد دلار عنوان نمود.
قربانپور، تكمیل قسمت دیگری از خط ریلی استان در قالب راه آهن مباركه - شهركرد را از دیگر پروژه های در دست اجرای حوزه راه عنوان نمود و اضافه كرد: عملیات اجرایی این خط هم از سال 91 شروع شده و در حال رایزنی با سرمایه گذار داخلی است.
قربانپور، اجرای طرح های انتقال آب بن - بروجن، ونك لردگان، تامین آب شهر باباحیدر و اجرای طرح های تصفیه خانه برای شهر و روستاها و اجرای طرح های نفت و گاز و پتروشیمی بخصوص پتروشیمی لردگان را از دیگر زمینه های مشاركت عنوان نمود.
به گزارش مسكن گزین به نقل از ایرنا، در این جلسه مقرر شد برای مشاركت این كنسرسیوم بصورت فاینانس، طرح ملی راه آهن خوزستان - شهركرد - اصفهان بعد از تاییدیه كتبی در خصوص طرح اولویت دار از جانب وزارت راه و شهرسازی، آن را اختیار این شركت قرار دهد.
همچنین همكاری این كنسرسیوم و شركت ایرانی كیسون در طرح های انتقال آب و ساخت تصفیه خانه های شهری و روستایی هم در گرو دریافت ردیف اعتباری در قالب ماده 56 عنوان و مقرر شد آب منطقه ای وضعیت طرح های انتقال آب استان را كه به علت سوء مدیریت و موانع اجرایی بلاتكلیف مانده است، برای بررسی و نحوه همكاری در اختیار این كنسرسوم قرار دهد.
بر اساس ماده 56، دولت تامین اعتبار طرح ها از جانب دستگاه های اجرایی را برای شركت های مجری تضمین و اقدام به پرداخت تدریجی اعتبار هزینه شده در اجرای طرح می كند.
8125/6021


1397/03/11
23:50:21
5.0 / 5
4646
تگهای خبر: راه , راه آهن , روستا , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک