رئیس مركز ارتباطات شهرداری تهران خبر داد
اتخاذ تصمیم نهایی برای اجرای طرح ترافیك در جلسه فردا
مسكن گزین: رئیس مركز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از اتخاذ تصمیم نهایی برای اجرای طرح ترافیك همزمان با اختتام ماه مبارك رمضان در جلسه فردا آگاهی داد.
به گزارش مسکن گزین به نقل از ایسنا، غلامحسین محمدی در تشریح برگزاری جشنواره رسانه های شهری ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: شهرداری تهران در روزهای شیوع ویروس کرونا نه فقط تعطیل نبوده است بلکه جدی تر از ایام معمول کارهای خودرا پیگیری کرده است. باتوجه به وضعیت تهران کاهش منابع درآمدی و کاهش کیفیت زندگی باید در شهر تهران ریل گذاری جدیدی انجام می شد که علاوه بر افزایش کیفیت زندگی مخالفت های خودرا با بعضی از موضوعات همچون شهر فروشی مورد توجه قرار می داد.
وی اضافه کرد: پایدارسازی منابع درآمدی و پایداری فرهنگی و اجتماعی از مواردی بود که شهرداری تهران مورد توجه جدی خود قرار داده بود و در راه تحقق این اهداف مهم نیاز به تولید ادبیات جدیدی داشتیم که زندگی در شهر و حق شهروندان به شهر را تعریف نماییم و به شکلی تعلق خاطر مردم به تهران افزایش پیدا کنند که روابط عمومی یکی از وظایف کلیدی اش اجرای این موارد بود البته شهردار تهران نیز در همه صحبت های خود به این موارد توجه ویژه ای داشته است. بر اساس نظرسنجی های انجام شده بخش عمده ای از این ادبیات خوشبختانه به شهروندان تهران منتقل شده است.
محمدی افزود: از طرف دیگر در نظر گرفتن تنوع مخاطبان نیز موضوع حائز اهمیتی است و تلاش نموده ایم همه مخاطبان خودرا به خوبی شناسایی نماییم. در حقیقت شهر هم سالمند دارد، هم مستضعفانی دارد و هم سرمایه دار و سرمایه گذار دارد که سعی شده با همه آنان در محیط های مختلف صحبت شود و این یکی از مسیرهای جدی ما بوده در صورتیکه در گذشته در بعضی از بخش ها تلقی این بوده که تنها با یک مخاطب مواجهند. خوشبختانه هم اکنون گفت و گو با نخبگان و تعامل با گروه های مختلف در حال انجام می باشد و شهردار تهران نیز با این اقشار جلساتی را برگزار کرده است.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر تعامل با اقشار مختلف و نهادها و دستگاه های اجرایی کشور اظهار داشت: شهرداری تهران برای حل مشکلات و مسائل مختلف شهر با گروه های گوناگون در حوزه های مختلف همچون حوزه هنر و فرهنگ همکاریهای مشترکی داریم و تلاش می نماییم در ماموریت های مشترک با همه همراهی داشته باشیم و از این طریق مشکلات شهر را حل و فصل نماییم.
وی افزود: ما شهری را میراث داری می نماییم که جزو یکی از کلانشهرهای مطرح دنیا است و ظرفیت های ویژه ای در آن قرار دارد. با فعالیت شهرداری در حوزه دیپلماسی شهر تغییر ذهنیتی در رسانه های خارجی رخ داده است. هر چند که معیار ما این رسانه ها نیستند اما بخش عمده ای از کشورهای سلطه جو کارهای شهرداری تهران را انعکاس دادند.
محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود به تاکید شهردار تهران برای عدم طرح دعوی از رسانه ها در داخل کشور اشاره و اظهار نمود: ظرف دو سالی که آقای حناچی در مسند شهرداری تهران بوده اند این کار دنبال شد و از هیچ رسانه ای شکایت نکردیم. نگاه ما به رسانه ها نگاهی ائتلافی است و معتقدیم به جز این قادر به حل مشکلات نخواهیم بود. پس یکی از ذی نفعان مهم شهرداری رسانه ها هستند. خوشبختانه امروز ابزارها و امکانات برای اطلاع رسانی به مردم بسیار بیشتر شده است. ما نیز سعی کردیم ازاین ابزارها برای اطلاع رسانی صحیح و دقیق بهره ببریم. بی شک توسعه زیرساخت های نوین کمک می نماید اطلاع رسانی با کیفیت بهتری صورت گیرد.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در تشریح برنامه های هفته ارتباطات در مجموعه شهرداری تهران اظهار داشت: در حوزه دیپلماسی شهری جشنواره خشت طلایی از امروز با افتتاح دبیرخانه آن فعالیتش شروع خواهد شد و در این دوره بخش ویژه ای تحت عنوان کرونا تدارک دیده شده که در چارچوب آن تلاش می نماییم با همکاری شهرهای دنیا تجارب خودرا به شهرهای کمتر برخوردار برسانیم.
وی اضافه کرد: جشنواره رسانه های شهری نیز که در اواخر سال قبل فعالیت خودرا آغاز نموده بود، در جهت تعامل حداکثری با رسانه ها کار خودرا ادامه می دهد و باتوجه به شیوع ویروس کرونا تعویقی در آن رخ داد. پس زمان دریافت محتوا در این جشنواره را تمدید کردیم. هیات داوری مناسبی انتخاب شده که هفته آینده معرفی خواهد شد. اگر از بحران کرونا عبور کردیم که اختتامیه آن برگزار می گردد و در غیر این صورت با ادامه بحران کرونا اختتامیه این جشنواره بوسیله آی پی تی وی ها برگزار می شود.
محمدی افزود: جشنواره دیگری برای انتخاب آثار و عملکردهای مناسب روابط عمومی های برتر تهران نیز امسال برگزار می شود. در حقیقت این جشنواره در نخستین دوره با عنوان صبای تهران برگزار می گردد. عملکردهای روابط عمومی ها در شهر تهران برای مخاطبان ارزش بسیاری دارد و می توان بوسیله آن هویت های تهران را تقویت کرد.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اشاره کرد: جشنواره داستان تهران نیز یکی از زیرمجموعه های رویدادهای تهران ۱۴۰۰ است که فعالیت خودرا از الان آغاز می کند. هدفش این است که برای ایجاد تعلق بیشتر شهروندان به شهر نیاز به داستان و قصه گویی داریم که در این جشنواره مردم را درگیر این مساله می نماییم و از دانش و تجربه و احساسات آنان خصوصاً در حوزه بحران کرونا بهره خواهیم گرفت.
محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود به شبکه شهر اشاره و اشاره کرد: شبکه شهر شبکه ای چند رسانه ای است که تولید محتوا و انتشار آن در شبکه های اجتماعی را دنبال می کند. روز دوشنبه هفته جاری با حضور سخنگوی دولت فعالیت رسمی این شبکه آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: در هفته ارتباطات تقدیر از مدیران برتر شهرداری های مناطق، مدیران عامل شرکت ها، سازمان ها و معاونان شهردار تهران را انجام خواهیم داد که یکی از فاکتورهای این انتخاب پاسخگویی به رسانه ها بوده است.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباب تراکم فروشی و شیوه برخورد مجموعه شهرداری با این مساله اظهار داشت: ما با تراکم فروشی غیر قانونی مخالف هستیم. این که زمین هایی که باید به نفع عموم مردم استفاده گردد به برج های بلند مرتبه تبدیل گردد، مورد مخالفت جدی ما است و امروز معاونت شهرسازی ما بطور جد حافظ حقوق عامه شهروندان است. امیدواریم این سیاست ها با ایجاد منابع پایدار درآمدی همانند لایحه درآمدهای پایدار به شکلی باشد که کمتر به سمت درآمدهای غیر سالم در شهر روی بیاوریم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به پرسشی درباب هزینه برگزاری جشنواره های مختلف در شهرداری تهران اظهار داشت: ظرف روزهای اخیر با انتشار مقاله شهردار تهران در گاردین و پخش گزارشی از کارهای شهرداری تهران در مقابله با کرونا در شبکه فرانس ۲۴ برخی عنوان کردند که شهرداری تهران برای انتشار این موارد پول پرداخت کرده است در صورتیکه ما ریالی بابت رپورتاژ به رسانه ها و تلویزیون های خارجی ندادیم و هیچ ارتباط ارگانیگی با رسانه های خارجی نداریم. بعضی از این جشنواره ها بی ریال برگزار می گردند و تنها هزینه های تشریفات برای آنها وجود دارد که در مقابل تولید محتوا در شهر هزینه های بسیار کمی خواهد بود. در حقیقت جایی که فعالیت وجود داشته باشد رسانه ها به آن معطوف می شوند.
وی اشاره کرد: مذاکره با شهرداران خواهر شهر تهران تابحال چند بار در مجموعه شهرداری تهران انجام شده است و چنین کاری تاثیر به سزائی در چهره تهران و ایران دارد به شکلی که شهرداری متعلق به دنیای غرب وقتی اعلام می کند تحریم های که مقابل ایران است ناعادلانه است و من به دولت این خود این مو ضوع را منعکس می نماییم در حقیقت این یک اجماع آفرینی است. این ابتکارعمل به مرور در پذیرش توریست و تحول اقتصادی موثر خواهد بود.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباب احتمال ادامه شیوع کرونا اظهار داشت: ما در شهر تهران سناریوهای مختلفی تنظیم کردیم و بر طبق کارهایی که در شهر متوقف می شود، اقداماتی را انجام خواهیم داد. این برداشت که کارهای بحران در شهرداری تهران متوقف شده، غلط است. نه ضدعفونی مترو و اتوبوس و ساختمان ها و نه دورکاری هیچ یک تعطیل نشده است.
وی اضافه کرد: اماکن گردشگری و ورزشی هنوز بازگشایی نشده اند پس آمادگی در شهر تهران وجود دارد ولی ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و پارامتر مهم کار ستاد ملی است. زیر ساخت هایی که برای مقابله با کرونا درست کرده ایم همچنان وجود دارند. برای مثال فروشگاه های شهروند ما حداکثر عرضه در این ایام به همراه میادین میوه و تره بار را داشتند و هیچ مشکلی در این عرصه ایجاد نشد. در حوزه حمل و نقل عمومی نیز ما اعلام کردیم مشکلاتی در این بخش وجود دارد و برای تحقق فاصله گذاری هوشمند نیاز به افزایش ناوگان داریم. ما از انتهای فروردین به این نتیجه رسیدیم که همه اقدامات و بخشنامه های لازم را به اطلاع شهروندان و رسانه ها برسانیم به شکلی به اشباع اطلاعاتی رسیده ایم و بر همین مبنا نشست خبری دیگری برگزار نکردیم.
محمدی در پاسخ به سوالی درباب نقش شهردار تهران در جلسات ستاد ملی کرونا و دنبال کردن حقوق شهر تهران اظهار داشت: نقش شهردار تهران در این ستاد نقش کلیدی است و گزارشاتی که ارائه کرده مورد توجه و گاهی مبنای تصمیم گیری ها قرار گرفته است. در تعیین اقلام و کارهای مرتبط در حوزه میادین تره بار و فروشگاه های شهروند اقدامات جدی انجام دادیم اما در مورد جبران خسارات و ضرر و زیان شهرداری و سایر کسب و کارها باید بگویم این مبحث هنوز بسته نشده و در حال پیگیری است البته تابحال کمک هایی واصل شده همانند آن چه که برای دستفروشان بوسیله بنیاد مستعضفان و بیکاران بوسیله تامین اجتماعی انجام شد. همین طور در همکاری با سپاه بیش از 100هزار بسته غذایی در تهران توزیع شد.
وی اشاره کرد: در تعامل با دستگاه های مختلف می توانیم خیلی از مشکلات را حل نماییم. در مقوله زلزله ما تنها نهادی بودیم که به صورت جدی در همان شب وقوع زلزله اطلاع رسانی به شهروندان را دنبال کردیم. یکی از علائم تعامل با سایر دستگاه ها به نتیجه رسیدن موضوع پادگان ۰۶ است.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباب اجرای طرح ترافیک با اختتام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در مورد طرح ترافیک فردا جلسه ای برگزار می شود و تصمیم نهایی اعلام می شود. ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری در این عرصه را به شورای عالی ترافیک و شهرداری تهران واگذار کرده است بدین سبب تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.
منبع: مسكن گزین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب