مأموریت جدید حناچی برای توسعه قلمرو حمل و نقل عمومی

مأموریت جدید حناچی برای توسعه قلمرو حمل و نقل عمومی به گزارش مسكن گزین شهردار تهران از ضرورت انسجام بیشتر دو حوزه ترافیكی و شهرسازی اطلاع داد.


به گزارش مسكن گزین به نقل از ایسنا، پیروز حناچی ظهر امروز در همایش راه های تحقق TOD در شهر تهران با اشاره به وضعیت روزهای هوای پاك در پایتخت كه نسبت به سال قبل افزایش یافته است، اظهار داشت: در ایام جمعه كه فعالیت های شغلی كاسته می شود شاهد آلودگی هوا هستیم كه این نشان داده است مجموعه سیاست ها در یك امتداد حركت نمی كند و این مسئله نشان داده است كه گپ هایی وجود دارد همچون معاینه فنی خودروهای سنگین كه باید دقت بیشتری در آن شود.
وی با اشاره به اینكه ما باید شهرها را به تسخیر پیاده ها در بیاوریم، اظهار داشت: اولویت در شهرها با پیاده ها است و ما باید با اقدامات مان این پیام را در شهر منتشر نماییم و در دنیا راه های مختلفی پیشنهاد شده است. همچون اجرایی كردن خیابان كامل كه جای سوال است با عنایت به اینكه خیابان های تهران شكل گرفته است به چه میزان تحقق خیابان كامل محقق می شود؟ البته چاره دیگری نداریم و باید به این سمت برویم.
وی با اشاره به اینكه برخی خیابان ها هستند كه وضعیت آنها به ما پیام می دهد كه قابلیت فضا دادن به پیاده روها را دارند، اظهار داشت: مثلاً خیابان هایی كه سرعت مجاز تردد در آنها كمتر از ۳۰ كیلومتر است پیام می دهند كه در اولویت هستند.
شهردار تهران با اشاره به اینكه زمانی كه در شورای عالی معماری و شهرسازی بودم در شورای شهر دوم مباحثی عنوان شد در خصوص محدودیت شماره گذاری خودروها در تهران كه در آن زمان یكی از مدیران حمل و نقل پاریس میهمان ما بود و در جلسات در مورد مسائل مختلف ترافیكی صحبت كردیم و از آنها پرسیدیم كه آیا می توان مانع عدم پلاك گذاری خودروها شد؟ و آنها جواب دادند كه در شهر پاریس آن زمان ۱۳ میلیون خودرو پلاك شده و مگر می شود جلوی تولید را گرفت.
حناچی با اشاره به اینكه آن زمان مدیر پاریسی از كلمه نقره داغ استفاده كرد، اظهار داشت: این مدیر عنوان نمود كه ما افرادی را كه از خودروی شخصی استفاده می نمایند نقره داغ می نماییم چون كه از مسیرهای اصلی تردد كم كرده و آنرا به مسیر پیاده رو اضافه می نماییم و كسانی كه می خواهند از خودروی شخصی به جای حمل و نقل عمومی استفاده كنند می توانند در ترافیك بمانند و تردد وسایل حمل و نقل عمومی را مشاهده كنند.
وی با اشاره به اینكه ما در تهران باید بیشتر از گذشته انسجام دو حوزه ترافیك و شهرسازی را ایجاد نماییم، اظهار داشت: بیشتر از گذشته نیازمند انسجام در این دو حوزه هستیم و امیدواریم با مدهای تركیبی حمل و نقل كه سرعت متوسط بالاتری دارند، حجم مسافر بیشتری را جابجا می كنند و عارضه كمتری به شهر وارد می كنند را مورد استفاده قرار دهیم.
شهردار تهران با اشاره به اینكه در توسعه قلمرو عمومی در شهر، امكان دسترسی افراد بسیار مهم می باشد اظهار داشت: بعنوان مثال می توان به تپه های عباس آباد اشاره نمود كه ایستگاه مترو را در نزدیكی دارد و امكان دسترسی مردم به این تپه ها زیاد است. هر چند كه معتقدیم توسعه امنیت آن هم امنیت شهری و نه صرفاً پلیسی می تواند باعث گسترش قلمرو عمومی در شهر شود.
وی با اشاره به اینكه باید از عناصر هویتی برای بالا بردن كیفیت قلمرو عمومی استفاده كرد، اضافه كرد: باید مأموریت جدید برای توسعه قلمرو عمومی تدوین نماییم. هر چند كه در كشور ما به علت مسائل مذهبی محدودیت هایی است اما می توانیم عملكردهای قابل انطباق در محلات ایجاد نماییم و به جای تخریب به فكر بازسازی و احیای محلات باشیم.
حناچی اضافه كرد: امید است با زمینه های علمی موجود در TOD و بودجه سال آینده امكان توسعه این مهم فراهم گردد.
به گزارش مسكن گزین به نقل از ایسنا، TOD مدل توسعه ای مبتنی بر حمل و نقل عمومی است كه بر مبنای آن شهرسازی مبتنی بر توسعه ایستگاه های حمل و نقل عمومی به خصوص مترو شكل می گیرد.
به گزارش مسكن گزین به نقل از ایسنا، بر مبنای مدل TOD خیابان كامل به خیابانی گفته می شود كه چهار مدل حمل و نقلی شامل حمل و نقل عمومی، دوچرخه، پیاده رو و حمل و نقل شخصی در آن تردد می كند اما اولویت با پیاده ها و حمل و نقل عمومی خواهد بود كه بر این اساس سهم بیشتری از خیابان به این دو مد اختصاص داده می شود.



1397/12/11
18:06:40
5.0 / 5
4404
تگهای خبر: بازسازی , تخریب , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک