هشدار سازمان بازرسی به سازمان هواپیمایی در پی کنسلی پروازها

هشدار سازمان بازرسی به سازمان هواپیمایی در پی کنسلی پروازها مسکن گزین: بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته در نامه ای به رییس سازمان هواپیمایی کشوری، نسبت به وضعیت تاخیرها و کنسلی گوناگون پروازها هشدار داد.


به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، مهدی خنجری بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته در نامه ای به محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، نسبت به وضعیت تاخیرها و کنسلی مختلف پروازها اخطار داد و خواهان بازرسی منظم از نحوه عملکرد شرکتهای هواپیمایی و نمایندگان فروش آنها شد. وی در این نامه تصریح کرده است: برابر بررسی های میدانی در فرودگاه ها و رصد فروش بلیت در فضای مجازی در سفر های هوایی مواردی از تضییع حقوق عامه؛ بازار سیاه، دلالی بلیت در ترمینال فرودگاه ها، تأخیرهای پیاپی و کنسلی های مختلف مشاهده می شود که سبب صدمه به مسافرین و تضییع حقوق آنان و ضررهای مادی و معنوی شده است. خنجری به بازرسی بازرسان این سازمان در مورخ ۲۴ آبان ماه اشاره کرده و ادامه داده است: در این روز در ۷ مسیر پروازی از مبدأ تهران ۱۱ پرواز کنسل و برای ۱۴۰۲/۸/۲۵ هم در ۴ مسیر پروازی تا زمان ابلاغ این اخطار ۷ پرواز کنسل شده است. بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی با اشاره به اینکه آمارهای موجود در شش ماهه اول سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هم نشان از بی برنامه گی و یا عدم نظارت لازم بر شرکتهای هواپیمایی دارد، در این نامه به بیان تحلیلی از آمارها پرداخته است. مطابق بررسی های صورت گرفته پرواز و مسافر جابجا شده در پروازهای داخلی نشان از کاهش ۲ درصد نشست و برخاست و ۳ درصد جابجایی مسافر دارد. همینطور ۲۶ درصد پروازها با تأخیر بالای ۳۰ دقیقه مواجه بوده و متوسط زمان تأخیر در پروازهای تأخیردار بالای ۹۰ دقیقه بوده است. از طرفی به صورت میانگین ۴۹ درصد مجوزهای پروازی دریافت شده توسط شرکتهای هواپیمایی کنسل شده است. خنجری در رساله آورده است: به منظور اصلاح و تمشیت امور و پیشگیری از ادامه تضییع حقوق عامه ضمن ابلاغ اخطار قانونی مبحث بند (ج) ماده (۱۱) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (۴۲) آیین نامه اجرایی قانون، نسبت به بازرسی منظم از نحوه عملکرد شرکتهای هواپیمایی و نمایندگان فروش آنها و نظارت بر برنامه ریزی پرواز، توزیع و فروش بلیت، همینطور رسیدگی به وضعیت مسافران پروازهای کنسلی و تأخیری طبق مقررات حقوق مسافر اقدام و در مورد متخلفین و اشخاص گرداننده بازار سیاه ضمن معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی نتیجه اقدامات با قید تسریع ظرف یک هفته به این بازرسی امور منعکس نمایند؛ ازاین رو گزارش، شرکتهای هواپیمایی کارون، ایران ایر، آسمان، وارش، کاسپین، آتا ایر، تابان، قشم ایر، چابهار ایر، ایرتور ۱۰ شرکت هواپیمایی هستند که در مهر ماه سالجاری به ترتیب بیشترین زمان تأخیر پروازی برای آنها ثبت شده است. همینطور ترتیب آمار میانگین درصد پروازهای تأخیری در شش ماه اول سال جاری شامل شرکتهای هواپیمایی تابان، ساها، کیش ایر، کارون، چابهار، ایرتور، معراج، وارش، آسمان و ایران ایر است. گفتنی است؛ احمد اسدیان معاون تولیدی سازمان بازرسی دوم آبان ماه در مورد شرکتهای هواپیمایی که بیشترین تأخیر را در شهریور ماه داشته اند، اظهار داشته بود: شرکتهای ایران ایر، کارون، وارش، آتا ایر، چابهار ایر، آسمان، اروان، کاسپین، زاگرس و قشم ایر به ترتیب بیشترین زمان تأخیر را در شهریور ماه سال جاری داشته اند.


منبع:

1402/08/26
19:36:17
5.0 / 5
213
تگهای خبر: آمار , آیین نامه , تولید , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک