معاون وزیر راه اعلام كرد؛

حل موانع قانونی اجرای آزادراه چالوس-رامسر و راه آهن بیرجند-یونسی

حل موانع قانونی اجرای آزادراه چالوس-رامسر و راه آهن بیرجند-یونسی معاون وزیر راه و شهرسازی با تکیه بر رفع موانع قانونی اجرای پروژه های پل زال-مورموری، آزادراه چالوس-رامسر و پروژه ریلی بیرجند-یونسی از توافق بانکها برای تسهیم سهم خود در اجرای آنها اطلاع داد.



به گزارش مسکن گزین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه مشارکت در راه اندازی و تکمیل پروژه های ریلی و آزادراهی برای سه پروژه چالوس-رامسر، پل زال-مورموری، بیرجند-یونسی به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور سرمایه گذاران و مدیران عامل بانکهای مشارکت کننده در اجرای این پروژه ها، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در ساختمان شهید دادمان برگزار گردید.
در این نشست، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با منابع دولتی امکان اجرای طرح های دولتی وجود ندارد ازاین رو باید در اجرای طرح های آزادراهی بگونه ای برنامه ریزی نماییم تا اجرای پروژه ها برای بانکها صرفه اقتصادی داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: سیاست گذاری وزارت راه و شهرسازی سیاست گذاری در بخش آزادراه ها و تقویت این بخش است.
وی افزود: به دنبال آن هستیم تا زمینه ای برای بهره مندی از سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد نماییم.
در ادامه، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، در جمع بندی نشست فوق و تصمیم های اتخاذ شده برای انجام این پروژه ها اظهار داشت: طرح ریلی بیرجند به یونسی یکی از قطعات مهم کریدور شمال-جنوب در شرق کشور است که از چابهار تا یونسی و در نهایت به سرخس ختم می شود.
وی اضافه کرد: این قطعه به طول ۲۷۱ کیلومتر است و آخرین برآورد هزینه اجرای آن حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است که حدود ۴ هزار میلیارد تومان آنرا دولت قبلا از محل صندوق توسعه ملی مصوب کرده است ازاین رو در نشستی با بانکها و سرمایه گذاران برای عملیاتی کردن آن تصمیمات لازم همچون در مورد تسهیم سهم بانکهای عامل و رفع موانع قانونی آن اتخاذ شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی پروژه دیگر را پروژه آزادراهی پل زال-مورموری مرز چیلات برشمرد و اضافه کرد: این پروژه آزادراهی قطعه ای از مسیری است که به نجف اشرف می رسد، آخرین برآورد این قطعه حدود ۷ هزار میلیارد تومان است که حدود ۱۲۶ کیلومتر است، در این جلسه تفاهم شد تا بانکها سهم خویش را در اجرای این پروژه تعیین کنند و بر مبنای بند ز تبصره ۱۸ قانون بودجه عملیات اجرایی آن آغاز شود.
غفاری در مورد آخرین تصمیمات گرفته شده برای پروژه آزادراهی چالوس-رامسر هم اعلام نمود: پروژه آزادراهی چالوس به رامسر به طول ۹۲ کیلومتر است که انجام این پروژه مشکلاتی همچون هزینه بالای تملک دارد و برآورد کلی آن به بیشتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد، اما در این خصوص هم با عنایت به توجیه اقتصادی مطلوب آن با استفاده از ظرفیت بند ز تبصره ۱۸ توافقات لازم به عمل آمد و در نظر است تا موانع قانونی مربوط هم برطرف شود.


منبع:

1400/09/12
12:48:36
5.0 / 5
512
تگهای خبر: بانك , توسعه , حمل و نقل , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک