مدیرعامل شركت آزادراه تهران - شمال:

فردا، طولانی ترین تونل غرب آسیا زیر بار ترافیك می رود

فردا، طولانی ترین تونل غرب آسیا زیر بار ترافیك می رود مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال، از بهره برداری آزمایشی از تونل البرز بعنوان بخشی از آزادراه تهران - شمال بعنوان طولانی ترین تونل آزادراهی کشور و غرب آسیا با دستور رئیس جمهور اطلاع داد.


به گزارش مسکن گزین به نقل از صدا و سیما، سعید شاهسواری ضمن اشاره به تاکید رئیس بنیاد مستضعفان برای تکمیل تعهدات این بنیاد اظهار داشت: بعد از تکمیل و بهره برداری از قطعه یک آزادراه در اسفند سال ۱۳۹۸ با دستور رئیس این بنیاد و با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، مقرر شد تکمیل باند رفت قطعه دوم در اولویت قرار گیرد و در مرحله اول تونل البرز شرقی و اتصال دهنه شمالی آن به جاده چالوس در دستور کار اصلی قرار گرفت و در اولویت بعدی مقرر شد قطعات باقیمانده از دوراهی شهرستانک تا پیچ سرهنگ تکمیل شود. وی افزود: الان پیشرفت فیزیکی کل منطقه دو در حدود ۴۹ درصد و باند اول ۶۷ درصد است و اگر تورم غیر منتظره ای رخ ندهد قطعه اول با سرمایه گذاری ۲۳۰۰ میلیارد تومانی در سال آینده قابل بهره برداری است و باند برگشت هم در سال ۱۴۰۳ قابل عبور خواهد بود. شاهسواری با تکیه بر این که در طراحی، ساخت و اجرا همه مهندسان مشاور و پیمانکاران داخلی بودند و از هیچ نیروی خارجی در قطعه دوم آزادراه استفاده نشد اظهار داشت: همه قطعات و تأسیسات الکترومکانیکال پروژه و جت فن ها و کابل ها و لوله کشی و دوربین های نظارتی ساخت داخل بودند و برای تأمین آنها از ظرفیت صنایع داخلی کشور استفاده شد. مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال در مورد تونل البرز که مقرر است روز پنجشنبه با دستور رئیس جمهور به بهره برداری آزمایشی برسد توضیح داد: تونل البرز شرقی به طول بیشتر از ۶ هزار و ۴۰۰ متر بخشی از قطعه دو آزادراه تهران - شمال است که از محل پیچ سرهنگ شروع شده و پس از عبور از گسل کندوان در محدوده پل زنگوله با یک اتصال ۱۷۰۰ متری به جاده چالوس می رسد و این تونل بزرگترین تونل آزادراهی منطقه غرب آسیا به حساب می آید. وی ادامه داد: با بهره برداری از این تونل ۵ کیلومتر از مسیر فعلی جاده چالوس حدفاصل پیچ سرهنگ تا پل زنگوله کوتاه می شود و زمان سفر را در روزهای عادی ۱۵ دقیقه و در روزهای پیک ترافیک، بیشتر از این مدت کوتاه خواهد نمود. شاهسواری در مورد رعایت استانداردهای ایمنی در این طرح هم اظهار داشت: این تونل یکی از سخت ترین سازندهایی بود که در محدوده آزادراه تهران شمکال قرار داشت چونکه سازندهای مختلفی در رشته کوه البرز و معادن گاز، زغال سنگ و محدوده های عبور آب های سطحی در این بخش واقع شده بودند و به همین دلیل، تأسیسات ایمنی خاصی برای تونل تعبیه شده است. وی ادامه داد: سیستم های روشنایی و تهویه تونل در مواقع عادی و مواقع اضطراری و همینطور سامانه های ارتباطی و اطفای حریق و تلفن اضطراری و دوربین های مدار بسته مرکز مانیتورینگ و پیجینگ اتاق کنترل در طول مسیر تعبیه شده است و ۵۰ جت فن در مواقع عادی تهویه تونل را برعهده دارند. مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال اضافه کرد: در مواقع اضطراری نظیر بروز حریق و آتشسوزی، سقف دومی برای تونل تعبیه شده است که هر زمانیکه آلاینده ها از حد استاندارد بیشتر شوند، بوسیله دمپرهای سقفی که در هر یکصد متر تعبیه شده و ۶ فن بزرگ موجود در دو طرف تونل، هوای آلوده مکیده و تخلیه می شود ضمن این که کپسول های آتش نشانی و مخازن تخلیه آب اضطراری آتش نشانی هم در صورت بروز حریق قابل استفاده می باشد.


منبع:

1400/05/07
21:26:41
5.0 / 5
551
تگهای خبر: استاندارد , بهره برداری , جاده , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک