لزوم تردد با دوچرخه بعنوان الگوی رایج در زندگی روزمره شهروندان

لزوم تردد با دوچرخه بعنوان الگوی رایج در زندگی روزمره شهروندان مدیر واحد توسعه سیستم های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد که تردد با دوچرخه بعنوان یک الگوی رایج در زندگی روزمره شهروندان باید تبدیل گردد.


به گزارش مسکن گزین به نقل از ایسنا، یعقوب آزاده دل درباره راه اندازی پویش ۳۶۰ درجه ای «دوچرخه سوارم»، توضیح داد: این پویش با مشارکت سازمان حمل و نقل و ترافیک، مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سازمان های مردم نهاد و فعالان حوزه دوچرخه سواری در حال اجرا می باشد.
وی با اشاره به اینکه سند توسعه دوچرخه سواری تهران به سه بخش سخت افزار، نرم افزار و سازمان افزار تقسیم می شود، اضافه کرد: بخش نرم افزاری بر برگزاری برنامه های ترویجی، آموزشی، اجرای همایش ها و پویش ها تاکید دارد. در همین راستا پویش «دوچرخه سوارم» به راه افتاده است.
مدیر واحد توسعه سیستم های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک ضمن اشاره به اجرای سال سوم سند توسعه دوچرخه سواری اظهار داشت: لازم بود که شهر تهران پویش ۳۶۰ درجه ای* در جهت توسعه دوچرخه سواری در دستور کار خود قرار دهد. این پویش ابعاد مختلف دوچرخه سواری در شهر تهران را بررسی می کند و در نهایت شناخت و آگاهی کافی از حوزه دوچرخه سواری را به شهروندان ارئه می دهد.
به قول آزاده دل؛ این پویش با استفاده از آموزش های ساده، زمینه های فرهنگی لازم برای توسعه استفاده از دوچرخه در سفرهای شهری را فراهم می آورد. دوچرخه سواری ایمن و احترام به قوانین، کاهش مصرف سوخت، رعایت نکات بهداشتی در دوران انتشار کرونا و بهبود سلامت فردی با بالا بردن فعالیت بدنی همچون موضوعات مورد تاکید در این پویش هستند.
وی درباره مهمترین اهداف این پویش، بیان نمود: ایجاد فرایندهای اجتماعی و اطلاع رسانی اقدامات دوچرخه ای که سبب شوند تردد با دوچرخه بعنوان یک الگوی معمول و رایج در زندگی روزمره شهروندان انگاشته شود، از مهم ترین اهداف پویش «دوچرخه سوارم» است. استفاده از گروه های پیشرو دوچرخه سوار برای ترغیب دیگر افراد برای استفاده از دوچرخه در سفرهای شهری و نهادینه کردن دوچرخه سواری ایمن در سبک زندگی شهروندان با استفاده از آموزش های غیرمسقیم از دیگر اهداف این کمپین هستند.
مدیر واحد توسعه سیستم های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک، به اشتراک گذاشتن تجربیات دوچرخه سواران شهری با مخاطبان را یکی از راهکارهای این پویش برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه دانست و اضافه کرد: پویش «دوچرخه سوارم» با نشان دادن شیوه های رفت وآمد دوچرخه سواران و طرح رویکردها و چاره هایشان برای عبور و مرور با دوچرخه، به مخاطبان کمک می نماید تا تصویر روشن تری از امکانات دوچرخه سواری در تهران و چالش هایش داشته باشند.
آزاده دل ضمن اشاره به برگزاری پویش های موضعی و موضوعی در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، اظهار داشت: این پویش در ارتباط با سند توسعه دوچرخه سواری در سال ۱۳۹۹ است. اقدامات نرم افزاری دیگر در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مشابه همین کمپین ۳۶۰ درجه خواهد بود
بنا براعلام سایت شهر، مدیر واحد توسعه سیستم های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر اینکه طبق سند توسعه دوچرخه سواری تهران باید اقدامات سخت افزاری، نرم افزاری و سازمان افزاری به موازات یکدیگر پیش رود، توضیح داد: ازاین رو نمی توان تنها به ساخت و ایجاد مسیرهای دوچرخه و پارکینگ بدون راه اندازی پویش های توسعه دوچرخه سواری و آموزش پرداخت. باید توجه داشت که توسعه دوچرخه سواری تنها در یک بُعد انجام نشود و همه ابعاد (سخت افزار، نرم افزار و سازمان افزار) را در برگیرد.




منبع:

1399/09/24
14:07:56
5.0 / 5
1095
تگهای خبر: توسعه , حمل و نقل , راه , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک