برقی سازی راه آهن اینجه برون به رونق گلستان كمك می نماید

برقی سازی راه آهن اینجه برون به رونق گلستان كمك می نماید مسكن گزین: گرگان – كار برقی سازی آهن اینچه برون – گرمسار به طول 495 كیلومتر كه تیرماه امسال همزمان در گرگان و ساری كلید خورد، به قول استاندار گلستان بزودی نتیجه داده و زمینه ساز توسعه اقتصادی این استان می گردد.


سید مناف هاشمی روز گذشته در دیدار پیمانكار روسی این طرح تصریح كرد: برقی سازی راه آهن اینچه برون ایمنی و سرعت سفر با قطار را زیاد می كند.
وی با بیان این كه گلستان نزدیكترین استان به تركمنستان و كشورهای حوزه سی آی اس (cis) است، اضافه كرد: پیمانكاران روسی به منظور سرعت بخشی و نزدیكی به طرح می توانند بخش عمده ای از امكانات و تجهیرات زیرساختی خویش را در این استان مستقر كنند.
استاندار گلستان با یادآوری تصویب 15 درصد از بودجه طرح درهیات دولت، اضافه كرد: وزارت راه و شهرسازی متعهد شده كه به مسائل و مشكلات طرح رسیدگی و بودجه ابلاغی به صورت كامل اختصاص پیدا كند.
هاشمی با تاكید بر لزوم بهره مندی از پیمانكاران و نیروهای بومی در اجرای طرح، خاطرنشان كرد: برقی سازی این خط ریلی در راه ایستگاه های اینچه برون - گرگان - گلوگاه زیر نظر استان گلستان انجام می گردد.
در طول 495 كیلومتر مسیر اجرای این طرح در استان های گلستان، مازندران و سمنان 32 ایستگاه، 95 تونل و یكهزار و 500 پل و آبرو وجود دارد.
پس از اجرای این طرح و برپایه اهداف از پیش تعیین شده سرعت قطار باری100 كیلومتر در ساعت و قطار مسافربری بین 120 تا 160 كیلومتر بر ساعت خواهد بود.
براساس اعلام روز چهارشنبه استانداری گلستان در این دیدار نماینده شركت آر زد دی آی ' RZDI ' روسیه هم اظهار داشت: با بهره برداری از طرح ظرفیت انتقال سالانه 10میلیون تن بار تولید و سرعت قطارهای باری افزوده می شود.
به گفته وی، جهت استفاده از قطارهای برقی، تغییراساسی در ساخت ایستگاه ها داده می شود.
شركت راه آهن بین المللی روسیه RZDI توسط دولت روسیه بعنوان پیمانكار اصلی قرارداد به راه آهن ایران معرفی شده است.
پیشتر در حاشیه مراسم شروع به كار عملیات اجرای این طرح مدیر كل راه آهن شمال شرق 2 گلستان گفته بود با اجرای این طرح فرصت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای 3 هزار و 500 نفر در بندرخشك اینچه برون تولید می گردد.
محمدرضا قربانی افزوده بارهایی كه از اینچه برون وارد می گردد با استفاده از مسیر شمال كشور به آبهای خلیج فارس و تركیه فرستاده خواهد شد.
به گزارش مسكن گزین به نقل از ایرنا طرح برقی سازی و ارتقای راه آهن اینچه برون به گرمسار با هدف افزایش ظرفیت حمل بارهای ترانزیتی بعنوان یكی از طرح های با اهمیت در توسعه دو كشور ایران و روسیه مطرح بوده و اجرای آن با تصویب هیات وزیران در دستور كار راه آهن قرار گرفته است.
این طرح شامل بسته های كاری برقی سازی مسیر، تامین لكوموتیوهای برقی، ساخت و تجهیز دپوهای تعمیراتی لكوموتیو، اصلاح مسیر و توسعه خطوط ایستگاه ها، ارتقای سیستم علائم و ارتباطات و تامین ماشین آلات نگهداری شبكه برق است.
براساس تفاهم همكاری های حمل ونقلی ایران و روسیه در انتها هشتمین اجلاس همكاری های حمل و نقلی دو كشور كه در آبان ماه 95 میان دو كشور به امضا رسید، قرارداد برقی كردن خط آهن گرمسار- اینچه برون منعقد و مقرر شد این پروژه از محل اعتبارات دولتی روسیه تأمین مالی شود.
وزیر سابق راه و شهرسازی خردادماه امسال اعلام نمود كه قرارداد این طرح به ارزش یك میلیارد و 200میلیون یورو با كشور روسیه امضا شده است.
منطقه مرزی اینچه برون در شمال شهرستان گنبدكاووس و در جوار مرز ایران و تركمنستان، محل پیوند راه آهن بین المللی قزاقستان - تركمنستان - ایران است كه با راه اندازی آن در سال 93 با حضور روسای جمهوری سه كشور، خط آهن منطقه تا چین امتداد پیدا كرد.
6204/1648


1397/08/23
15:37:50
5.0 / 5
5075
تگهای خبر: بهره برداری , توسعه , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک