قانون بیمه مهندسان در آستانه ابلاغ است

قانون بیمه مهندسان در آستانه ابلاغ است به گزارش مسکن گزین، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: بند در رابطه با بیمه مهندسان سازمان نظام مهندسی در شورای نگهبان تایید شده که بعد از تاییدیه نهایی این قانون، بیمه مهندسان در چارچوب برنامه هفتم ابلاغ خواهد گردید.



به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان امروز (شنبه، نوزدهم خردادماه) در نشست خبری ضمن اشاره به این که بیمه مهندسان بعد از سه دهه به تصویب رسید، اظهار داشت: بیمه مهندسان در سالهای اخیر یکی از مطالبات قدیمی جامعه مهندسی کشور بود و این مورد به علت اهمیت آن برای جامعه مهندسی به موازات مبحث اصلاح قانون نظام مهندسی با همت رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران مجلس پارسال (چهارشنبه، یکم آذرماه) تصویب و در چارچوب برنامه توسعه هفتم ابلاغ و اجرایی می شود و با عنایت به تصویب بودجه برای اجرای بیمه مهندسان، برای اجرای این قانون هیچ مانع اجرایی وجود ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در رابطه با تأخیر در ابلاغ این قانون، اضافه کرد: بند در رابطه با بیمه مهندسان مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است اما به علت این که با چند مبحث دیگر از مفاد برنامه هفتم مورد ابهام، شورای نگهبان بوده که به مجلس مجدد بازگشت و بعد از رفع اشکالات آن موضوعات، باردیگر به شورای نگهبان ارسال شد؛ بعد از تأیید شورای نگهبان قانون بیمه مهندسان در چارچوب برنامه هفتم ابلاغ خواهد گردید.
وی ضمن اشاره به این که الان سازمان نظام مهندسی ساختمان با حدود ۶۰۰ هزار عضو رسمی بعنوان یکی از بزرگ ترین نهادهای غیردولتی و تخصصی به حساب می آید، اظهار داشت: این سازمان مطابق قانون الان در مراکز ۳۱ استان برای نظارت بر ساخت وساز کشور استقرار دارد، البته از طرفی ساخت و ساز مسکن در کشور درحال توسعه است که بنابراین حجم گسترده ای از چرخه مالی در سازمان نظام مهندسی وجود دارد.
راه اندازی سامانه جامعه مدیریت یکپارچه ساختمان از ۱۵ تیر
وی در مورد سامانه جامع و هوشمند سازمان نظام مهندسی، اضافه کرد: به علت سردرگمی متقاضیان، عدم یکپارچگی و لینک بودن اطلاعات سامانه های استانی، عدم اطلاع از تعداد مهندسان عضو و فعال واقعی در سطح استان ها نیاز بود تا چنین سامانه جامعه ای راه اندازی شود که تشکیل بانک اطلاعاتی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی باعث ایجاد یکپارچگی در انجام فرآیندها، الکترونیکی کردن فرآیندهای سازمان و بایگانی الکترونیکی اسناد و اوراق سنواتی، همچون اهداف راه اندازی این سامانه است.
شکیب تصریح کرد: در سازمان های نظام مهندسی استان ها بخصوص در استانهای تهران، البرز و مازندران فساد ریشه داری وجود دارد که مافیای موجود حتی اراده حاکمیت را در اختیار خود گرفتند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه تصریح کرد: تنها در استان تهران ۸۰ درصد روند پروژه ها حداکثر به سه نفر سپرده می شود که با راه اندازی سامانه جامع و هوشمند نظام مهندسی دیگر شاهد چنین مواردی نخواهیم بود.
این مقام مسؤول اظهار داشت: هم اکنون ۵۰ روز است که هیچ گونه جلسه ای در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار نشده، چونکه از ۲۵ عضو این استان ۹ نفر که از بیرون هم حمایت می شوند با عدم حضور در جلسه، باعث می شوند جلسه رسمیت نداشته باشد، و این را تعطیل می کنند.

1403/03/20
09:49:02
5.0 / 5
220
تگهای خبر: اسناد , اوراق , بانك , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک