معاون وزیر راه خبر داد:

استفاده از مستندات IMO برای مقابله با تحریم های دریایی و بندری

استفاده از مستندات IMO برای مقابله با تحریم های دریایی و بندری به گزارش مسكن گزین مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: از خروجی اجلاس سازمان جهانی دریانوردی در پشتیبانی از ایران در مقابل آمریكا بعنوان سندی در مراجع بین المللی استفاده می نماییم.



به گزارش مسكن گزین به نقل از مهر، محمد راستاد در حاشیه سیزدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه های دریایی در جمع خبرنگاران درباره حمایت سازمان جهانی دریانوردی از ایران در مقابل تحریم های صنعت حمل و نقل دریایی ایران اظهار داشت: سازمان جهانی دریانوردی اصلی ترین مرجع قانونگذاری در حوزه دریانوردی بوده كه تحت نظارت سازمان ملل متحد فعالیت می كند.
وی افزود: با عنایت به اینكه این سازمان، یك سازمان مرجع و تخصصی به حساب می آید، حمایت این سازمان از ایران نشان دهنده نماد اثبات حقانیت ایران خواهد بود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاكید بر اینكه اعمال محدودیت ضد صنعت حمل و نقل دریایی ایران، با كنوانسیون بین المللی دریانوردی مطابقت ندارد، اضافه كرد: به نظر می آید حمایت سازمان جهانی دریانوردی از ایران در مقابل تحریم های آمریكا، یك دستاورد بین المللی بشمار می رود كه در این مرجع جهانی به اثبات رسیده و تائید شده است.
راستاد با اشاره به اینكه حمایت این سازمان از ایران در مقابل تحریم های آمریكا در سند خروجی اجلاس صد و بیست و یكم كشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی لحاظ شده است، خاطرنشان كرد: می توان با استفاده از این سند، در مراجع دیگری كه ضد تحریم های آمریكا پیگیری خواهد شد، استفاده نمود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره اینكه آیا این سند، حكم سفارش ای دارد یا كاربردی؟ اظهار داشت: خروجی سازمان جهانی دریانوردی در اجلاس اخیر در پشتیبانی از ایران، بیشتر جنبه سفارش ای دارد اما در این سند آمده است: «كشورها نباید اقداماتی انجام دهند كه منجر به تبعیض ضد دریا و عرضه خدمات حمل و نقل دریایی سایر كشورها شود». همینطور این تحریم ها نباید شامل كشورهای دیگری كه با كشور تحریم شده اصلی همكاری دارد، گسترش داده شود.
وی تاكید كرد: اگر بنا باشد در مراجع دیگری مبحث تحریم های ایران پیگیری شود، از سند اخیر سازمان جهانی بین المللی بعنوان یكی از مستندات استفاده خواهیم كرد.

1397/09/09
01:26:19
5.0 / 5
4369
تگهای خبر: حمل و نقل , خدمات , راه , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک