مدیرعامل راه آهن:
تحقق برنامه هفتم ریلی نیازمند 17 میلیارد دلار سرمایه گذاری است
به گزارش مسکن گزین، مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف تعیین شده در انتها برنامه هفتم توسعه، نیازمند سرمایه گذاری حدود 17 میلیارد دلار توسط بخش خصوصی و دولتی هستیم.
به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن امروز (شنبه، ۱۲ مهر) در مراسم امضای قرارداد تامین ناوگان ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی با اعلان اینکه یکی از برنامه های اصلی، استفاده از توان سازندگان داخلی برای توسعه کشور و عرضه خدمات مسافری باکیفیت است. بر این اساس و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقدمات لازم فراهم گشته است و آن چه امروز به امضا رسید، مقدمه ای برای نوسازی ناوگان ریلی کشور است.
وی اضافه کرد: ذاکری افزود: مجموع قرارداد امضا شده امروز ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان است که این سرمایه گذاری در هر سال حدود ۱۸ همت بازگشت سرمایه خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: وضعیت ناوگان ریلی کشور طی سالهای قبل به مرور کاهش آماده به کاری را نشان داده است. از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۳، با وجود افزایش تعداد لکوموتیوها در قسمت خصوصی و دولتی، آماده به کاری روند نزولی داشته و در مرداد ۱۴۰۳ به ۴۸۹ دستگاه رسید، اما با حمایت ها، از ۱۰۳۴ لکوموتیو موجود، بطور متوسط ۵۶۳ دستگاه آماده به کار شده است، یعنی حدود ۵۴ درصد. این رقم نسبت به شهریور سال گذشته، حدود ۷۱ دستگاه رشد داشته است.
ذاکری ضمن اشاره به تکالیف برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: در این برنامه تامین ۵۵۰ لکوموتیو پیشبینی شده است. برای رسیدن به هدف ۳۰ درصدی سهم حمل بار ریلی، یعنی افزایش از ۱۰ درصد فعلی معادل ۴۰ میلیون تن به ۱۸۰ میلیون تن در آخر برنامه، نیازمند سرمایه گذاری حدود ۱۷ میلیارد دلار توسط بخش خصوصی و دولتی هستیم.
مدیرعامل راه آهن در آخر تصریح کرد: با وجود آن که دولت در قسمت ریلی سوبسید پرداخت نمی کند، شرکت های حمل و نقل ریلی با حمایت های راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بازهم قادر به عرضه خدمات به مردم هستند. این اقدامات نقطه عطفی در راه نوسازی ناوگان ریلی کشور به حساب می آید و با ادامه این روند، شاهد افزایش راندمان و توسعه ظرفیت حمل و نقل ریلی خواهیم بود.
قرارداد تامین ناوگان ریلی به ارزش ۱۴.۵ همت امضا شد
به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، امروز (شنبه، ۱۲ مهر) قرارداد تامین ناوگان ریلی در قسمت بار و مسافر به ارزش ۱۴.۵ همت با حضور فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی و سرمایه گذاران داخلی صنعت ریلی به امضا رسید.
در این مراسم، قرارداد با شرکت مپنا برای ساخت ۴۰ دستگاه لکوموتیو سنگین و بازسازی ۳۷ دستگاه لکوموتیو زیمنس در قسمت مسافری به ارزش ۱۲ همت به امضا رسید.
همچنین تفاهم نامه ای با شرکت مپنا برای دفاع از ساخت داخل و کاهش واردات به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منعقد گردید. خلاصه اینکه برای رسیدن به هدف ۳۰ درصدی سهم حمل بار ریلی، یعنی افزایش از ۱۰ درصد فعلی معادل ۴۰ میلیون تن به ۱۸۰ میلیون تن در آخر برنامه، نیازمند سرمایه گذاری حدود ۱۷ میلیارد دلار توسط بخش خصوصی و دولتی هستیم. مدیرعامل راه آهن در آخر خاطرنشان کرد: با وجود آن که دولت در قسمت ریلی سوبسید پرداخت نمی کند، شرکتهای حمل و نقل ریلی با حمایت های راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بازهم قادر به عرضه خدمات به مردم هستند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
کامنتهای کاربران مسکن گزین در مورد این مطلب