برای مصون بودن كاركنان بانك و مشتریان؛

امكان تشكیل پرونده و دریافت وام مسكن به صورت غیر حضوری برقرار شد

امكان تشكیل پرونده و دریافت وام مسكن به صورت غیر حضوری برقرار شد مسكن گزین: برای مقابله با بیماری كرونا و مصون بودن كاركنان بانك و مشتریان، سامانه الكترونیكی ستاندن درخواست تسهیلات و تشكیل پرونده در سامانه پرتال بانك برای مشتریان برقرار شد.



به گزارش مسكن گزین به نقل از بانك عامل بخش مسكن، باتوجه به اهداف بانكداری الكترونیك و گسترش شیوع و ابتلای بیماری كرونا و ضرورت رعایت همه جانبه بهداشت عمومی جهت مقابله با بیماری مزبور و مصون بودن كاركنان و مشتریان و لزوم الكترونیكی كردن فرآیندهای ستاندن تسهیلاتی، توسعه و پیاده سازی یك سامانه اطلاعاتی مؤثر، كارا، پویا و انعطاف پذیر و منطبق بر استانداردهای خاص در جهت مواجهه با نیازهای جدید و كاهش هزینه ها در مكانیزه كردن پروسه ثبت درخواست تسهیلات در دستور كار بانك مسكن قرار گرفت.
بر اساس این گزارش طراحی و پیاده سازی سامانه الكترونیكی ستاندن درخواست تسهیلات و تشكیل پرونده الكترونیكی در سامانه پرتال بانك مسكن به آدرس https: //www.bank-maskan.ir/loan برای مشتریان فراهم گشته است.
فرآیندهای ثبت درخواست تسهیلات، یك مجموعه جامع و سازماندهی شده الكترونیكی داده ها و اطلاعات هویتی، اطلاعات ملك، اطلاعات وثیقه و … بوده كه پروسه بررسی ثبت درخواست تسهیلات ارائه شده به یك فرد را مستند می كند.
بدین منظور مشتریان ابتدا به سایت اینترنتی بانك مسكن به آدرس bank-maskan.ir، بخش خدمات الكترونیكی - سامانه ثبت درخواست تسهیلات مراجعه می نمایند، سپس با انتخاب نوع خدمات توسط متقاضی، كد ملی و شماره موبایل وی بمنظور احراز هویت ثبت می شود.
شش مرحله ثبت درخواست تسهیلات مسكن
درج مشخصات شامل اطلاعات هویتی تسهیلات گیرنده و اطلاعات ملك و همین طور بارگذاری مدارك و مستندات شامل اطلاعات وثیقه، اطلاعات تسهیلات، تأیید اطلاعات و پرداخت هزینه های مربوط و نهایی سازی ثبت درخواست در شش مرحله توسط مشتریان انجام می پذیرد.
پس از ثبت درخواست تسهیلات به طرفیت شعبه مورد نظر مشتری، ابتدا سامانه نسبت به تطبیق آن با ضوابط و مقررات اقدام می كند؛ بطور مثال پرداخت تسهیلات از محل حساب تعهدی مشتریان صرفاً در شعبه افتتاح كننده حساب صورت می پذیرد. بعد از تأیید درخواست و كنترل صحت اطلاعات ارسالی مشتری توسط شعبه، پروسه تشكیل پرونده و ارجاع آن به مرحله ارزیابی در شعبه بدون نیاز به حضور مشتری شروع می شود.
متقاضیان منتظر دریافت پیامك باشند
در صورت وجود مغایرت در پرونده و یا نقصها اطلاعاتی در پرونده تسهیلاتی مشتری، شعبه بانك، نسبت به اعلام نقصها بوسیله سامانه پیامكی به مشتری اقدام خواهدنمود و متقاضی می تواند بوسیله پرتال بانك (و بدون مراجعه حضوری به شعبه) نقصها اطلاعاتی را تكمیل كند.
در ادامه این پروسه سامانه مبادرت به دریافت هزینه علی الحساب تشكیل پرونده از مشتری می كند.
پس از پرداخت هزینه علی الحساب تشكیل پرونده توسط مشتری، شعبه وارد پروسه ارزیابی ملك می شود و نتیجه آن بوسیله پیامك به مشتری اعلام شده و از ایشان برای حضور در شعبه دعوت می شود، سپس مشتری می تواند با حضور در شعبه نسبت به تكمیل پروسه احراز هویت و امضای قرارداد تسهیلاتی اقدام نماید.
با این روش مراجعات حضوری مشتریان به شعب به حداقل ممكن خواهد رسید.
لازم به ذكر است پس از اعطای تسهیلات، مشتری می تواند بوسیله درگاه های مجازی نسبت به رؤیت وضعیت حساب تسهیلاتی خود و همین طور پرداخت اقساط تسهیلات خود اقدام نماید.

1399/01/09
23:54:39
5.0 / 5
1811
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک