معاون حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران:

پلیس دوچرخه سوار نداریم، پولی شدن پارك حاشیه ای در 4 منطقه تهران بزودی

پلیس دوچرخه سوار نداریم، پولی شدن پارك حاشیه ای در 4 منطقه تهران بزودی به گزارش مسكن گزین معاون حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران از خرید ۲۱۰ واگن از محل تبصره ۱۸ در صورت تامین اعتبار اطلاع داد.


به گزارش مسكن گزین به نقل از ایسنا محسن پورسید آقایی امروز در یك نشست خبری در مورد درآمد شهرداری از طرح ترافیك هم با بیان این كه برپایه آخرین آمار دریافتی درآمد شهرداری حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از آغاز امسال بوده است اظهار داشت: البته بخشی از این درآمد وصول شده و به اتوبوسرانی و مترو تزریق شده است و این در شرایطی است كه قراردادی با صندوق كارآفرینی امید منعقد كردیم كه برپایه آن شیوه نامه پرداخت وام برای خرید ۲۸ اتوبوس، ۲۰۰ تاكسی و ۲۰۰۰ دوچرخه در حال تدوین است.
وی در مورد سرانجام شكایات پلیس از شهرداری در مورد عوارض زوج و فرد خاطرنشان كرد: پرونده عوارض زوج و فرد سال قبل از نظر ما مختومه است و شكایت پلیس راهور از شهرداری به جای نرسید.

خرید ۲۱۰ واگن از محل تبصره ۱۸
معاون حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران در ادامه در مورد وعده نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد كمك به شهرداری برای ساخت مترو، اظهار نمود: جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه برگزار گردید كه دولت از محل تبصره ۱۸ برای خرید ۲۱۰ دستگاه واگن مترو و همینطور جایگزینی موتورهای كاربراتوری اعتبار دهد كه جلسات كارشناسی در دبیرخانه شورای اقتصاد تشكیل شده و بعد از جمع بندی اعلام خواهیم كرد.
پورسیدآقایی در مورد فروریزش زمین در اثر ساخت مترو، خاطرنشان كرد: مترو در عمق ۱۷ متری زمین فعالیت می كند اما امكان دارد فشار و لرزش تی بی ام در خاك هایی كه سست هستند و یا حفره دارند و یا به علت آب ریزش استقامت ندارند را تحریك كند و این حفره ها باز شود.
وی در مورد عدم شفافیت شهرداری در كسب درآمدهای طرح ترافیك و اعلام عمومی آن اظهار داشت: به دنبال آن هستیم كه فهرست واریزی های طرح ترافیك را به صورت روزانه در سامانه تهران من بارگذاری نماییم تا همه بدانند كه درآمد شهرداری در این عرصه به چه میزان است.

خیابان پاركینگ شخصی نیست
وی در مورد تمایل برخی ارگان ها و سازمان ها برای بستن خیابان و استفاده اختصاصی بعنوان پاركینگ اظهار داشت: فضای خیابان ها نه برای كسبه و نه برای دستگاه های مختلف است و هیچ كس حق ندارد جلوی ساختمانش را محل پارك شخصی در نظر بگیرد.
وی با اشاره به هوشمندی سازی فضای پارك حاشیه ای با بیان این كه برخی ها مقاومت هایی را انجام می دهند اما در نهایت هوشمند سازی پارك حاشیه ای باعث رفع این گونه مشكلات می شود، اظهار داشت: چندی قبل یكی از دستگاه های نظامی ماشین پلاك برداری شهرداری را توقیف و عنوان نمود كه نمی توانیم پلاك های خودروهایش را ثبت نماییم هر چند با هماهنگی فرماندهی بالاترش این مشكل حل شد اما این گونه مقاومت ها وجود دارد بگونه ای كه چندی قبل كسبه یكی از خیابان ها تابلوهایی كه ما بر روی آنها قید كرده بودیم كه این مسیر به صورت هوشمند كنترل می شود كنده بوده و می گفتند شما حق ندارید فضای پارك مغازه ام را كنترل كنید اما فضای پارك برای همه است.
وی در مورد رضایت مندی مردم از اجرای طرح هوشمند سازی فضای پارك حاشیه ای اظهار نمود: طبیعی است كه مردم ناراضی باشند چون كه تا روز گذشته می توانستند از بامداد تا شب مجانی پارك كنند اما حالا باید برای این مساله پول بدهند. اما باید بگویم كه بزودی در مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ كنترل هوشمند پارك حاشیه ای اجرا می گردد.
وی در پاسخ به این سؤال كه معمولا در دو هفته ابتدابی مهر ماه به علت تهمیداتی كه در نظر گرفته شده ترافیك كاسته می شود اما پس از دو هفته و با اتمام برنامه های كاهش ترافیكی باردیگر شاهد افزایش ترافیك و شلوغی وسایل حمل و نقل خواهیم بود به ایسنا اظهار داشت: حمل و نقل عمومی تهران متناسب با استانداردها ساخته شده است و در همه وسایل حمل و نقل عمومی دنیا در اوج مصرف، این وسایل شلوغ هستند و كاملا طبیعی است اما دقت داشته باشید كه ما دو سال است كه به دنبال آن هستیم كه كلا ساعت كار شناور شود تا بتوانیم ترافیك را مدیریت نماییم اما مقاومت هایی وجود دارد و این مساله هم جزو اختیارات شهرداری نیست و ما می توانیم تنها پیشنهاد دهنده باشیم.
وی با بیان این كه حركت كامیونت های توزیع بار، ترافیك زیادی را بوجود می آورد اما اتاق بازرگانی و اصناف با ممنوعیت تردد این كامیونت ها در طول روز مخالف هستند اظهار داشت: ادارات هم با شناور شدن ساعت كار كارمندانشان به علت به هم خوردن نظم مخالف هستند به عبارت دیگر شهرداری در این راه تنها است.

پلیس دوچرخه سوار نداریم
او همینطور در پاسخ به سوالی در خصوص این كه چرا با وجود رونمایی اما پلیس دوچرخه سواری در شهر دیده نمی گردد اظهار داشت: قرار بود پلیس دوچرخه سوار در مسیرهای ویژه دوچرخه راه اندازی شود تا اگر مشكلی بوجود آمد و یاسد معبری ایجاد كردند به این مسائل رسیدگی كنند اما درست است هنوز راه اندازی نشده است.
معاون شهردار تهران در مورد گفتگو با دستفروشان و چرایی برخورد با آنها بعد از ایجاد دیالوگ مشترك، اظهار داشت: قرار نیست ما به دستفروشان مكانی بدهیم بلكه ما با آنها صبحت كردیم كه هم مسائل خویش را مطرح نماییم و هم دغدغه های آنها را بشنویم تا بتوانیم به یك چاره مشتركی برسیم، اما همچنان از بساط گستری دستفروشان مترو در داخل ایستگاه ها و سكوهای مترو كه باعث به خطر انداختن مسافران می شود برخورد می نماییم و عزم خویش را جزم كردیم كه اجازه ندهیم فعالیت دست فروشان به خصوص بر روی سكوها جان مسافران را به خطر بیندازند.



1398/06/25
13:54:13
5.0 / 5
4431
تگهای خبر: آمار , استاندارد , امداد , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک