گلایه های یك شهروند بیمار از پروازی تلخ

گلایه های یك شهروند بیمار از پروازی تلخ به گزارش مسكن گزین امروزه مفهوم رضایت مشتری و مشتری مداری در بعضی شركت ها در حد یك شعار ابتدایی و پیش پا افتاده است و جایی كه انتظار از انسانیت و درك مقابل وجود دارد خبری نیست.



به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این مورد شاید به خاطر مدیران ارشد یك شركت یا سازمان و... نباشد و كارمندانی كه در سطوح پائین تر قرار می گیرند، اهمیتی به اصل انسانی مشتری مداری نمی دهند و یا شاید مبحث اصلی نحوه مدیریت و نظارت مدیران است.
برای ما بارها و بارها پیش آمده است و در خیلی از مواقع پول و هزینه انجام یك خدمت پرداخت شده ولی گاها سروكارمان گیر آدم هایی می افتد كه به قول معروف از دماغ فیل افتاده اند و با اینكه كار را نصفه و نیمه انجام می دهند، انتظار تشكر و... را هم دارند.
با توجه به شرایط تحریم و... انتظارمان سوار شدن بر هواپیماهای به روز و پیشرفته و... نیست و وضعیت هواپیماها و فرودگاه ها و... را با هیچ جای دنیا حتی كشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم مقایسه نمی كنیم، چون درك درستی از شرایط كشورمان داریم اما نحوه برخورد و ادب و رفتار كارمندان و مدیرانی كه رودرروی مسافرین قرار می گیرند و قرار است با عنایت به پولی كه گرفته اند، خدمت عرضه دهند جای گذشتی ندارد.
مشكل هر جا هست باید اصلاح شود
موضوع را نوشتم تا شاید تلنگری برای مدیرانی شود كه هنوز هم انسانیت در وجودشان است و دلسوز مردمان این سرزمین هستند:
«مسافر پرواز ۶۳۲ هواپیمایی آسمان از مقصد تهران به گرگان در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۶ بودم. حدود یكماه پیش در اثر سانحه تصادف صدمه جدی دیدم و به علت اشتباهات پزشكی در شهرستان، ناچار به ادامه درمان در تهران شدم. در زمان دریافت اینترنتی بلیط هواپیما در توضیحات پرواز خدمات ویژه برای این پرواز در نظر گرفته شده بود.
با توجه به اینكه اینجانب چند عمل جراحی خیلی سخت انجام داده و علاوه بر درد شدید، ملاحظات ویژه داشتم، اما متاسفانه در زمان برگشت از شهر تهران، در فرودگاه مهرآباد با برخورد بسیار بد و زننده پذیرش خدمات ویژه پرواز روبرو شدم.
خلاصه كلام كه آنها خدمات ویژه لازم را با عنایت به وضعیت جراحی و... به اینجانب عرضه نكردند و با عنایت به وضعیت بسیار بد جسمی، مرا مجبور كردند تا بدون همراه مسیر قابل توجهی را با واكر و بدون حمایت همراه طی كنم كه با صدمه جدی به نواحی جراحی شده روبرو شدم.
نكته زننده تر اینكه آنها اینجانب را مجبور به خرید بلیت دومی به مبلغ ۲۲۰۰۰۰۰ ریال كردند و بهانه آنها این بود كه هواپیمای فوكر ای تی آر فاقد فضای لازم برای حمایت بیمارانی چون شما است. این در شرایطی است كه پرواز رفت اینجانب از گرگان به تهران هم در همین شرایط جسمی، با همین هواپیما و پرواز شماره ۶۳۳ همین هواپیمایی (آسمان) در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۳۹۶ انجام شد، در حالیكه خدمات ویژه به طور كامل در فرودگاه گرگان عرضه و بلیط دومی هم دریافت نشد؛ احیانا با درج این مورد در رسانه می بایست هزینه گرگان را هم پرداخت كنم!
رفتار پذیرش بخش ویژه هواپیمایی آسمان در ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد در عدم حمایت از اینجانب به عنوان یك بیمار را نقض كامل حقوق انسانی خود دانسته و مجبور كردن اینجانب به خرید بلیط دوم را مصداق كامل كلاهبرداری و سوء استفاده از مسافر می دانم.
سوء استفاده از شرایط مسافر و عدم توجه به حقوق شهروندی مسئله ای است كه نمی توان به راحتی از كنار آن گذشت. عدم توجه به همین حقوق كوچك شهروندان باعث می گردد كه در جامعه دست به ضایع كردن حقوق دیگران در سطوح كلان زده شود و شرافت و كرامت انسانی زیر سوال برود.
سوال اینجاست كه چه قانونی و چه شرایطی و چه نظارتی به یك كارمند شركت هواپیمایی اجازه می دهد كه در شرایط اضطراری به زور صندلی های خالی هواپیما را به مسافرین بفروشد و بدون توجه به توانمندی مسافر، وی را مجبور به خرید بلیط های نفروخته آن شركت كند؟ و كرامت انسانی تا چه حد زیر سوال رفته كه یك مسافر بیمار در حالی كه توشه سفر به دوش می كشد، بدون حتی یك صندلی چرخ دار به حال خود رها شود.
این مصداق كامل حق الناس است كه ملتی كه هزار درد را به دوش می كشد و بیمارانی كه مورد هجمه هزینه های سنگین بیمارستان و هزاران مشكل دیگر هستند، اینگونه آماج بی مهری و برخوردهای ناجوانمردانه قرار گیرند.
حرف آخر این كه جز تاسف برای سیستم نظارت بر كیفیت عرضه خدمات شركت هواپیمایی نامبرده به طور اخص و سیستم نظارت بر رعایت حقوق و تكریم ارباب رجوع به طور اعم هیچ چیزی نمی توان گفت و برای مردم بی پناه طلب صبر كرد. امیدوارم مسئولان مربوطه مبحث را پیگیری كنند تا برای سایر كسانی كه می خواهند از خدمات هواپیمایی آسمان و امثالهم استفاده كنند چنین اتفاقی تكرار نشوند. ومن الله توفیق»
 

1396/09/02
14:05:50
5.0 / 5
296
تگهای خبر: فرودگاه , هواپیمایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک