با ورود سواری دیزلی فاتحه هوای پاك را بخوانیم

با ورود سواری دیزلی فاتحه هوای پاك را بخوانیم به گزارش مسكن گزین مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از احتمال ورود خودرو های سواری دیزلی گلایه نمود.


نواب حسینی منش در گفتگو با ایسنا، در واكنش به اقدام مركز تحقیقات موتور ایران خودرو در جهت انجام مطالعاتی بروی موتور سواری دیزلی و كوشش برای تولید و توسعه سواری های دیزلی، اظهار داشت: ۱۵سال است كه سایر كشورها نسخه استفاده از خودروی دیزلی را پیچیده اند و نمی دانم چه اصراری وجود دارد كه تجربه ناموفق سایر كشورها را باردیگر در كشورمان آزمون و خطا كنیم؟.
وی با اشاره به اینكه روزانه در تهران ۱۰۰تا ۱۵۰هزار خودروی سنگین دیزلی تردد می كنند كه گاها از سایر استان ها وارد تهران می شوند، اضافه كرد: برپایه حدود مجاز آلایندگی خودرو ها، می بایست درصد حجمی دود خروجی از اگزوز خودروی دیزلی، ۲.۸ پی پی ام باشد كه اگر قطر هر اگزوز را ده سانت در نظر گرفته و در ۱۰۰هزار خودوری دیزلی ضرب نماییم می بینیم كه روزانه به مساحت ۷۸ كیلومتر مربع در تهران دود تولید می شود یعنی به تعبیر دیگر اگزوزی به قطر ۱۰ كیلومتر داریم كه مدام در تهران دود تولید می كند و دقت داشته باشید كه این عدد، حدود مجازی است كه سازمان محیط زیست و سازمان استاندار آنرا تایید نموده اند و این درحالی است كه در واقعیت به علت مشكلات خودرو های دیزلی، بیشتر از این میزان دود در تهران تولید می شود.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با اشاره به اینكه همین حالا هم ما نگران آلایندگی خودرو های تولیدی از كارخانه هستیم اظهار داشت: بروی كاتالیست خودرویی كه از كارخانه بیرون می آید نوشته شد"فاقد اجبار آلایندگی"!؛ مسئولان امر عنوان كردند كه اقداماتی در جهت بهبود كاركرد موتور و قطعات برای كاهش آلایندگی خودرو های سواری دیزلی اعمال می كنند، اما خنده دار است چونكه خودرویی كه الان از كارخانه بیرون می آید، نمی تواند استاندارد یورو ۲ را پاس كند و چگونه می خواهند استاندارهای یورو ۶ مدنظرشان را بروی این خودرو پیاد كنند؟.
وی افزود: گفته شده كه این خودرو ها برای تردد در برون شهر درنظرگرفته شده است اما جای سوال است كه مگر ما می توانیم تفاوتی بین خودرو های سواری درون و برون شهری قائل شویم؟ مگر می توانیم به خودروی دیزلی كه از شیراز یا مشهد و... آمده بگویم به تهران وارد نشوید؟ و مطئن باشید اگر خودروسازان بتوانند نظر مثبت دولت را برای تولید خودروی سواری دیزلی جلب كنند باید "وا اسفا" برای شهرمان بخوانیم.
حسینی منش با اشاره به اینكه هم اكنون چهار میلیون خودروی سواری در تهران وجود دارد كه با وجود تمام سخت گیری ها هنوز تعداد روزهای ناسالم شهرمان برای گروه های حساس بیشتر از میانگین جهانی است افزود: حالا تصور كنید خودرو های سواری دیزلی هم وارد چرخه شوند و آن زمان باید فاتحه اقدامات ایجابی و سلبی را كه در این مدت برای بهبود وضعیت هوای تهران انجام گرفته را خواند!.




منبع:

1398/03/17
15:03:50
5.0 / 5
4233
تگهای خبر: استاندارد , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک