توسعه راه های قزوین در ایستگاه كمبود اعتبار

توسعه راه های قزوین در ایستگاه كمبود اعتبار مسكن گزین: جاده از گذشته های دور شاخص مهم و موثر توسعه به حساب آمده تا جایی كه این مولفه همواره تامین كننده بخش اعظمی از نیازهای مهم و اساسی بشر بوده و در عین حال باز عامل توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار به شمار آمده است.


به گزارش مسكن گزین به نقل از ایرنا، توسعه راه و جاده فرآیندی درخشان و مطلوب برای بشر امروزی شمرده می شود كه حاصل آن ثبات زندگی، نظم حیات و در نهایت برطرف كننده نیازهای روز جامعه است.
البته توسعه این بخش بعنوان یك راهكار همواره در طول تاریخ نیازمند بهبود و پیشرفت بوده تا جایی كه نقش حیاتی آن در بخش های مختلف همچون تامین نیازهای اولیه زیستی انسان ها، تسهیل در امر حمل و نقل بار و مسافر، رفع مشكلات ضروری و در نهایت رونق حوزه هایی مانند گردشگری غیر قابل باور است.
ساخت راه های ارتباطی همچون جاده های اصلی و فرعی، بزرگراه ها، آزاد راه ها و خطوط ریلی همواره از شاخص های توسعه یافتگی مناطق محسوب شده و به نظر خیلی از كارشناسان، احداث آن علاوه بر گسترش رشد و توسعه، زمینه ساز گسترش سایر بخش های مختلف باز هست.
استان قزوین با داشتن 6 هزار و 677 كیلومتر راه شامل 217 كیلومتر آزادراه، 313 كیلومتر بزرگراه، 230 كیلومتر راه اصلی، 564 كیلومتر راه فرعی، 2 هزار و 337 كیلومتر راه روستایی آسفالته، 993 كیلومتر راه شوسه، یك هزار و 973 كیلومتر راه خاكی، 12 دستگاه تونل، 10 گردنه به طول 161 كیلومتر بوده و 230 كیلومتر طول روشنایی راه ها، یكی از پرترافیك ترین نقاط جاده ای كشور را به خود مختص كرده است.
این استان با واقع شده در راه تردد 11 استان كشور، مسیر ارتباطی شرق به غرب و جنوب به شمال و شمال غرب كشور را فراهم آورده و با عنایت به قطب صنعتی، كشاورزی، گردشگری و دانشگاهی آن، راه های ارتباطی استان همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

**جاده های قزوین ماهانه محل تردد 20 میلیون خودرو است
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در این رابطه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قزوین به لحاط حمل و نقل سپس استان های تهران، البرز و مازندران در جایگاه چهار قرار دارد تا جایی كه پارسال 8.6 دهم میلیون تن كالا و 2 میلیون و 800 هزار مسافر از استان به سایر نقاط كشور جا به جا شده است.
افشین پیرنون اشاره كرد: وجود 9 هزار و 400 دستگاه ناوگان حمل و نقلی با عمر 21 سال، یك هزار و 372 دستگاه اتوبوس بین شهری فعال با عمر 10 سال به همراه 13 هزار راننده، ناوگان استان را جزو استان های شاخص كشور قرار داده است.
این مسئول با اشاره به اینكه كلیه آزادراه ها، بزرگراه ها و جاده های اصلی استان با 60 دستگاه دوربین مورد رصد قرار می گیرند، اشاره كرد: پارسال 72 نقطه حادثه خیز استان مورد آشكارسازی قرار گرفت و امسال باز 12 نقطه را برای اصلاح هندسی با 300 میلیارد ریال اعتبار به مورد اجرا گذاشتیم كه امیدواریم 2 نقطه از آن تا اختتام امسال به اختتام برسد.
پیرنون در ادامه، هزینه نگهداری راه های اصلی و فرعی استان را سالانه پنج هزار میلیارد ریال اعلام نمود و تصریح كرد: 2 تا 6 درصد هزینه ساخت راه ها باید سالانه صرف نگهداری از آن شود.
به گفته وی، قزوین دارای 6 هزار و 700 كیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است و پارسال در بهترین شرایط اعتباری یك هزار میلیارد ریال صرف هزینه نگهداری از طریق های آن شد كه این میزان اعتبار بسیار ناچیز بوده است.

**400 طرح نیمه تمام در استان قزوین وجود دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این رابطه گفت: 400 طرح نیمه تمام عمرانی در سطح استان وجود دارد كه برای تكمیل آنها 25 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بوده و بخش اعظمی از اعتبارات یاد شده مربوط به حوزه حمل و نقل است.
علی فرخزاد با اشاره به اینكه اقدامات حایز اهمیتی در بخش احداث راه و باز تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل كالا و مسافر در استان صورت گرفته، اشاره كرد: البته تا رسیدن به نقطه ایده آل در این زمینه فاصله داریم.
این مسئول افزود: قزوین به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیك یا جغرافیای سیاسی در وضعیت خاصی قرار گرفته تا جایی كه تردد در مسیرهای جاده و ریلی آن، استان را به یكی از سه استان پرتردد كشور تبدیل تولید كرده است.
به گفته وی، با اختتام عملیات های اجرایی در پروژه های كمربندی چرمشهر تهران به آییك، بزرگراه های در دست راه اندازی قزوین - تنكابن و قزوین - كلاچای و اتصال آزادراه قزوین - تهران به استان های مازندران و شرق گیلان، 2 خطه شدن خط آهن قزوین - تهران و قزوین - زنجان، پروژه راه آهن قزوین - رشت و اتصال آن به شبكه خط آهن سراسری كشور، اختتام چهار خطه شدن راه های اصلی استان با اتمام 65 كیلومتر باقیمانده و در نهایت اجرای طرح مطالعات و انجام پروژه خط آهن قزوین - قم، آینده درخشانی را پیش روی این استان قرار داده است.

**قزوین كریدور شمال به جنوب و شرق به غرب است
مدیركل راه و شهرسازی استان قزوین به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قزوین از دیر باز در محل تلاقی كریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار گرفته و این مساله موضوعی است كه به هیچ وجه نباید به آسانی از كنار آن عبور كرد.
مسعود حق لطفی افزود: سه هزار كیلومتر از طریق های روستایی استان مربوط به روستاهای بالای 20 خانوار است كه 400 كیلومتر آن نیازمند آسفالت می باشد.
این مسئول راه اندازی پروژه های جاده ای قزوین - تنكابن و قزوین - كلاچای را به همراه راه آهن قزوین - رشت را از مهمترین طرح های اجرایی كشور دانست كه در این استان اجرایی شده و اشاره كرد: قزوین در حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری، كشاورزی، علم و فناوری و دانشگاهی یكی از استان های شاخص كشور شمرده می شود كه برای رشد و گسترش هر یك بخش های یاد شده نیازمند توجه و توسعه حمل و نقل و اجرای زیرساخت های لازم در این زمینه هستیم.
8054


1397/10/02
16:06:24
5.0 / 5
118
تگهای خبر: آسفالت , توسعه , تولید , جاده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک