فرماندار قشم:

9500 میلیارد ریال به ساخت پل خلیج فارس اختصاص یافت

9500 میلیارد ریال به ساخت پل خلیج فارس اختصاص یافت مسكن گزین: قشم - فرماندار قشم اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه به ساخت پل خلیج فارس توجه شده است و مطابق آن امسال اعتباری معادل 9 هزار و 500 میلیارد ریال برای ساخت این پل اختصاص یافت.


علیرضا نصری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: این اعتبار به پیوست قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است كه با تخصیص آن آرزوی دیرینه مردم جزیره قشم در اتصال به سرزمین مادری تحقق پیدا می كند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تخصیص اعتبارات نوبت اول شهرستان قشم، تصریح كرد: امسال اعتبارات استانی و متوازن این شهرستان 451 میلیارد و 239 میلیون ریال است كه باآنكه نسبت به اعتبارات سال قبل كاهش داشت اما بودجه و اعتبارات واقعی تر شده است.
نصری اضافه كرد: اعتبار مصوب سال قبل این شهرستان 704 میلیارد و 600 میلیون ریال بود كه فقط 51 درصد از آن تخصیص پیدا كرد.
وی ادامه داد: بودجه سال قبل قشم به 135 طرح اختصاص یافت و 73 طرح هم بدون تخصیص ماند كه امید می رود امسال با برنامه ریزی انجام شده، اعتبار مصوب واقعی تر و تخصیص آن هم بیشتر شود.
فرماندار قشم اظهار داشت: امسال 95 میلیارد ریال به حوزه راه و راهداری این شهرستان و 62 میلیارد ریال به حوزه خدمات بهداشتی، درمانی و دانشگاه علوم پزشكی اختصاص یافت.
وی اضافه كرد: همینطور 32 میلیارد ریال برای طرح های هادی روستایی قشم و 65 میلیارد ریال جهت اجرای طرح هایی در حوزه آموزش و ورزش در نظر گرفته شد.
نصری ادامه داد: امسال اعتبار گردشگری و زیرساخت های آن در شهرستان قشم 35 میلیارد ریال و اعتبار آب شهری و روستایی 60 میلیارد ریال است.
وی تصریح كرد: تا كنون یكهزار میلیارد ریال در حوزه آبرسانی شهرستان قشم هزینه شده است و هم اكنون هم 25 میلیارد ریال برای اتمام طرح آبرسانی به تمام روستاهای جزیره مورد نیاز است.
فرماندار قشم خاطرنشان كرد: امسال با جذب بودجه مورد نیاز از صندوق توسعه ملی و منابع داخلی شركت آب طرح آبرسانی روستاهای این جزیره تكمیل می گردد.
وی اعتبار حوزه برق قشم را 35 میلیارد ریال اعلام نمود و اضافه كرد: در حوزه برق 20 میلیارد ریال برای برق رسانی به سایت پرورش میگو در روستای دستكو اختصاص یافت.
نصری ادامه داد: همینطور 15 میلیارد ریال جهت راهبری، تعمیرات و نگهداری برق جزایر لارك و هنگام در نظر گرفته شد.
وی اضافه كرد: بقیه بودجه هم جهت مصارف فرهنگی از قبیل مساجد، كانون های پرورش فكری، اوقاف، پایگاه های مقاومت بسیج و غیر آن و هم برخی طرح های مستمر دامپزشكی جهت كنترل بیماری دام و طیور و مانند آن در نظر گرفته شده است.
فرماندار قشم تصریح كرد: باید توجه داشت كه بودجه ای كه از مركز استان به شهرستان ها اختصاص پیدا می كند فقط 18 درصد از اعتبارات اختصاص یافته است و بقیه اعتبارات به صورت ملی و درون دستگاهی اعلام می گردد.
وی اظهار داشت: امسال از محل 27 هزارم درصد ارزش افزوده كه طبق قانون بودجه به اماكن ورزشی اختصاص پیدا می كند، 14 طرح روستایی با هزینه 23 میلیارد ریال در قشم تعریف شد.
نصری اضافه كرد: همینطور از محل اعتبارات ارتقاء شاخص در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی، ردیف متوازن ملی و كمك های فنی و اعتباری در مجموع 2 هزار و 620 میلیارد ریال به استان هرمزگان تخصیص پیدا می كند كه جذب سهم شهرستان از این اعتبارات هم پیگیری می گردد.
وی اذعان كرد: در حوزه بودجه توجه ویژه ای به تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی می گردد و به طرح هایی از بخش خصوصی كه در حوزه تولید و اشتغال اثرگذار باشند، كمك های فنی و اعتباری داده می گردد كه برق رسانی به سایت پرورش میگو در روستای دستكو همچون آن است.
فرماندار قشم ادامه داد: در جهت تاكیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از كالای ایرانی، دولت تدبیر و امید برای پویایی بخش خصوصی تولید زیرساخت ها از قبیل آب، برق و جاده دسترسی مساعدت های لازم را انجام می دهد.
وی تصریح كرد: در حوزه اشتغال روستایی هم تسهیلات كم بهره طراحی شد كه در مركز استان بیش از 550 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های بخش خصوصی پیشنهاد شده به فرمانداری قشم مصوب و به بانك ها معرفی گردید.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500


1397/02/31
16:07:31
5.0 / 5
4516
تگهای خبر: تسهیلات , توسعه , تولید , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک